נשיא איטליה מינה את אנריקו לטה לראשות הממשלה

נשיא איטליה קרא היום ללשכתו את אנריקו לטה ממפלגת השמאל-מרכז, המפלגה הדמוקרטית האיטלקית ומינה אותו לגבש ממשלה חדשה למדינה ■ לטה אמנם מהשמאל הפוליטי האיטלקי

סוף למשבר הפוליטי באיטליה, אנריקו לטה התבקש על ידי הנשיא נפוליטנו להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה. על פי הדיווחים באיטליה, מינויו של לטה, סגנו של ברסאני, מנהיג המפלגה הדמוקרטית האיטלקית, יביא את המשבר והקיפאון הפוליטי שנמשך כבר חודשיים - לסיומו.

הבחירות שנערכו באיטליה בחודש פברואר האחרון הותירו את המדינה ללא ממשלה מכהנת ומאז, למעשה, הנשיא נפוליטו מנהיג את המדינה שנמצאת מלבד במשבר פוליטי - במשבר כלכלי לא פשוט. לטה כבר הספיק להכריז על משנתו הפוליטית מיד אחרי המינוי מהנשיא ואמר "צעדי הסיוע מאירופה לא יספיקו לנו".

בילדותו לטה דווקא היה חבר בתנועת נוער של המפלגה הימנית השמרנית, ב-1998 הוא הפך לשר הצעיר ביותר שכיהן באיטליה אי פעם, הוא היה בן 32, דודו של לטה הוא אחד מיועציו של ראש הממשלה לשעבר סלביו ברלוסקוני.

על פי העיתון לה-רפובליקה, לטה (היום בן 46) הוא המועמד המתאים, אולי היחיד, שיוכל להקים קואליציה רחבה יחד עם אנשי ימין ואנשים ממפלגתו של ברלוסקוני - PDL - מפלגת החירות. בשמאל האיטלקי שומעים היום חששות שברלוסקוני ינצל את חוסר הניסיון של לטה כדי להכתיב מדיניות - כלכלית לאיטליה ואישית משפטית.

הממשלה שיקים לטה תתמודד עם בעיות רבות כשהגדולה שבהן - המשבר הכלכלי. אך כאב הראש לא נגמר שם, בפני לטה והקואליציה החדשה יעמדו מכשולים כמו שינוי חוק הבחירות באיטליה, רפורמות במדיניות ההגירה, הפרטה וההתמודדות עם הפשע והשוק השחור שפורח במדינת המגף.