על הקשקש: המענק ליו"רית ממן, נחמה רונן, אושר בזכות שבריר אחוז

רשות ני"ע טרפדה את אישור שכרה של עדינה לוי, גזברית רשת רמי לוי ואשתו של בעל השליטה

אסיפה כללית של חברת ממן, מפעילת מסוף המטענים בנתב"ג, אישרה על חוט השערה, ובזכות שבריר אחוז, מתן מענק שנתי של 240 אלף שקל ליו"ר החברה, הח"כית לשעבר נחמה רונן, ומענק של 671 אלף שקל למנכ"ל החברה, עופר לינצ'בסקי.

לפי הדיווח של חברת המטענים והשירותים הלוגיסטיים, הנשלטת בידי תעבורה של משפחת לבנת, אושרו המענקים בתמיכת 50.01% מהמצביעים שאינם בעלי עניין אישי באישור ההחלטה, שהם הרוב המינימלי הנדרש לאישור ההחלטה על פי תיקון 20 לחוק החברות - חוק שכר הבכירים.

בהחלטה על מתן המענקים ציין הדירקטוריון בין היתר את תרומת השניים לחברה ולהישגיה. עלות שכרו של לינצ'בסקי הגיעה אשתקד ל-1.7 מיליון שקל, ושל רונן, המכהנת במשרה חלקית, על כ-800 אלף שקל. בסיכום 2012 צנחו רווחי ממן ב-28% לכ-18 מיליון שקל, בשל שחיקה ברווח התפעולי. יציבות נרשמה בהכנסות: 459 מיליון שקל.

לוי מתקשה לאשר

ועוד בענייני שכר: למרות שהסכימה לקיצוץ של כ-70% משכרה, מתקשה עדינה לוי, אשתו של רמי לוי וגזברית רשת קמעונות המזון הנושאת את שמו, לאשר את תנאי העסקתה. היום דיווחה הרשת, כי היא מבטלת את תוצאות אסיפת בעלי המניות, שאישרה בתחילת השנה ברוב דחוק את הסכם העסקתה.

זאת בעקבות עמדת רשות ני"ע, שלפיה שניים מבעלי המניות (ב.ה לוי וביכורי שדה דרום) - שהשתתפו בהצבעה ונמנו כחלק מבעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי בעסקה - היו צריכים להיות מסווגים כבעלי עניין אישי, בגלל קשרים עסקיים שלהם עם החברה.

בחברה סבורים כי היא פעלה כדין, וכי העסקה אושרה כדין, אולם החליטו "למען הזהירות ומבלי לפגוע באיזו מטענותיה, לכבד את עמדת הרשות ולהכריז על ביטול תוצאות האסיפה".

תנאי העסקתה החדשים של לוי מבטיחים לה שכר בעלות חודשית של כ-100 אלף שקל, ללא בונוס שנתי. הסכם ההעסקה הקודם שלה הסתיים בנובמבר 2011, ומאז נוהלו מגעים בין החברה לגופים המוסדיים, בעלי מניות החברה, על תנאי העסקתה החדשים.

האישור נדרש עקב תיקון 16 לחוק החברות, שנכנס לתוקף ב-2011. ב-2012 לוי לא קיבלה בונוס, ועלות העסקתה הייתה 1.2 מיליון שקל, לעומת 3.2 מיליון שקל ב-2011, שמהם 2.3 מיליון שקל הוענקו כבונוס.

גם רמי לוי, בתפקידו כמנכ"ל הרשת, נתקל בקשיים באישור תנאי העסקתו באוגוסט האחרון. לוי קיבל האישור אחרי שהגביל את תקרת הבונוס השנתית שלו ל-4 מיליון שקל, וכיום הוא נהנה ממשכורת חודשית של 89 אלף שקל, צמוד למדד, ותנאים נוספים, כך שעלות שכרו השנתית היא 1.4 מיליון שקל.