נושי אי.די.בי נערכים לביהמ"ש וממתינים לבשורות מארגנטינה

לקראת הדיון המשפטי השיבה היום אי.די.בי פתוח לפניית מחזיקי האג"ח, והגדירה את בקשתם כ"ניסיון למחטף אלים" ■ דנקנר ישוב לארץ בסוף השבוע

לקראת הדיון בביהמ"ש המחוזי בת"א ביום א' הקרוב, בעניין בקשת נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח להשתלט על החברה, נערכים נותני האשראי לקבוצה למלחמה על הבעלות בנכסי הקונצרן הגדול במשק.

בד בבד עם המסמכים שהמשיכו נושי אי.די.בי פתוח להזרים גם היום לביהמ"ש, לקראת הדיון הקרוב, נמשכת חרושת השמועות לגבי פגישותיו של בעל השליטה בקונצרן, נוחי דנקנר, עם המשקיע אדוארדו אלשטיין בארגנטינה.

דנקנר צפוי לשוב לארץ בימים הקרובים ויש המעריכים כי יביא בשורה חיובית לפיה אלשטיין לא נסוג מההשקעה המתוכננת בסך 75 מיליון דולר, האמורה להוות את הבסיס להסדר החוב באי.די.בי אחזקות (החברה האם של אי.די.בי פתוח) ובחברת גנדן הפרטית של דנקנר השולטת בקונצרן.

במקרה כזה, יידרש אלשטיין להיענות לדרישת נציגות האג"ח באי.די.בי אחזקות להעביר את כספי השקעת ההמשך או את חלקם לחשבון נאמנות.

דנקנר, על כל פנים, טרם עדכן את נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות בנוגע לתוצאות שהשיג, אם השיג, בביקורו בארגנטינה, או בעניינם של גורמים אחרים עמם הוא מנהל מו"מ להשקעה, אם ישנם כאלה. נציין כי בחודשים האחרונים התפרסמו מעת לעת שמועות אופטימיות בנושא שהתבררו לאחר מכן כלא נכונות.

"החברה הייתה ונותרה סולבנטית"

כאמור, ביום א' הקרוב יתקיים בביהמ"ש המחוזי בת"א דיון ראשון בבקשת ההשתלטות של מחזיקי האג"ח על אי.די.בי פתוח - המרכזת את כל נכסיו התפעוליים של הקונצרן - באמצעות הסדר חוב כפוי. במקביל יתבקש ביהמ"ש לתת סעד זמני, במסגרתו החברה לא תשלם תשלומים סדירים לנושיה המובטחים עד להחלטה סופית בדבר הסדר כפוי.

לקראת הדיון השיבה היום אי.די.בי פתוח לפניית מחזיקי האג"ח לביהמ"ש. לגרסתה, יש לדחות את כל הטענות "המופרכות" של נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח. לדברי החברה, "הבקשה המונחת בפני ביהמ"ש הינה למעשה ניסיון למחטף אלים של כל נכסי החברה תחת הכותרת 'תוכנית הבראה' ותוך התעלמות מדרישות היסוד הנדרשות מנושה המעוניין להכניס חברה למשטר של חדלות פירעון". עוד כותבים באי.די.בי כי "החברה הייתה ונותרה סולבנטית".

"אכן נכון, החברה מצויה בתקופה מאתגרת ולא פשוטה", נכתב עוד בתגובת אי.די.בי פתוח. "יתרה מזו, המבקשות עצמן, שהינן נושות בחברה, לא מקלות על המצב. נהפוך הוא - מטעמים השמורים עימן - נוקטות המבקשות באופן עקבי בצעדים המקשים על החברה. ברם, מכאן ועד חדלות פירעון המרחק רב ביותר".

לדברי החברה, "יש בידיה אפשרויות רבות ומגוונות לביצוע עסקאות בנכסיה, בין במימוש נכסים ובין בהכנסת משקיעים... שוויו הריאלי כל אחד מנכסיה המרכזיים של החברה עולה מהותית על שווי השוק הנוכחי שלו".

נמשך המאבק בין הנציגויות

גם נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות, שהיא בעלת המניות היחידה באי.די.בי פתוח, עדיין נאבקת כדי לשמר את הסיכוי להסדר חוב בחברה, ולצורך כך היא מתייצבת נגד בקשת ההשתלטות שהגישה נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח.

נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות הגישה לביהמ"ש תגובה המגובה בהערכת שווי שערכה פירמת בייקר טילי, ושמצאה כי אי.די.בי פתוח הינה חברה סולבנטית. בייקר טילי, המנוהלת על ידי אייל הורוביץ, ערכה את הבדיקה בימים אחרונים ומצאה טעויות במתודולוגיה לפיה פעלה חברת הייעוץ TASC, שערכה את הבדיקה מטעם נציגות מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח. לדברי בייקר טילי, לאי.די.בי פתוח NAV (שווי נכסי נקי) חיובי של 700 מיליון שקל עד 1 מיליארד שקל. TASC, כזכור, נקבה בהערכת NAV שלילי של עד 2.6 מיליארד שקל. משרד רו"ח פאהן קנה, שביצע הערכת שווי מטעמה של אי.די.בי פתוח עצמה, נקב ב-NAV חיובי של 1.9-3.3 מיליארד שקל.

גם מנורה מבטחים, שאי.די.בי פתוח חייבת לה כ-199 מיליון שקל, הודיעה היום שהיא מתנגדת נחרצות למהלך הלוחמני של נציגות האג"ח, ושאם החוב כלפיה לא יפרע, היא תעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי ואף תממש את הבטוחות שבידיה. עו"ד אלי שימלביץ' ורונן בוך ממשרד עורכי הדין שטיינמץ הרינג גורמן ושות' הגישו היום את התגובה.