לאומי: הגזירות עלולות לפגוע בצריכה הפרטית וברווחי החברות

בסקירה השבועית שפרסמו כלכלני הבנק נכתב כי "סימנים להאטה בפעילות הריאלית במשק עולים כבר עתה" ■ בנוגע לשוק האג"ח ממליצים בלאומי להתמקד בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי מגמת המסחר בטווח הקרוב תושפע הן מהנתונים הכלכליים מעבר לים וכן מעונת הדוחות בארה"ב שנמצאת בעיצומה והן מהמדיניות הכלכלית המתגבשת בישראל.

בסקירה השבועית שפרסמו כלכלני הבנק, הם מעריכים כי ה"גזירות" הכלכליות עלולות לפגוע בפעילות הכלכלית ולהעיב על רווחי החברות במשק וכן על הצריכה הפרטית. "סימנים להאטה בפעילות הריאלית במשק עולים כבר עתה", מציינים בלאומי. "המדד המשולב למצב המשק לחודש מרץ, שפרסם השבוע בנק ישראל, עלה ב- 0.1% בלבד. קצב גידולו של המדד היה נמוך ביחס לחודשיים הראשונים של השנה".

בלאומי מתייחסים גם לירידה במחזורי המסחר בשוק המקומי. כך, השבוע עמד המחזור הממוצע (בנטרול הפקיעה) על כ- 614 מיליוןשקל בלבד כאשר מתחילת החודש המחזור הממוצע עומד על 637 מיליון שקל ומתחילת השנה על כ- 735 מיליון שקל. זאת, לעומת מחזור ממוצע של 910 מיליון שקל אשתקד. "במקביל, לאחרונה מורגשת עלייה בהיקף הצעות הרכש בשוק. מחיקת חברות ציבוריות, כמו גם רכישת חלק ממניותיהן והקטנת הסחירות בן, תורמת אף היא להמשך מגמת הירידה בהיקפי המסחר.

עם זאת, בלאומי מציינים כי אם הלך הרוחות האופטימי בשווקים הגלובליים יימשך, הכספים הזרים ימשיכו לזרום אל שוק המניות המקומי ולתמוך בו.

בנוגע לאפיקי האג"ח, בלאומי סבורים כי בטווח הקצר יתנהל המסחר באפיק המממשלתי בדומה למגמה בארה"ב. זאת בהתחשב בתוואי הריבית הנוכחי ובשילוב עם היציבות המורגשת מזה זמן בשיעור המרווח בין אגרות החוב הממשלתיות למקבילותיהן בארה"ב. "אנו נותרים בהמלצתנו על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין המרכיב השקלי לצמוד".

בנוגע לאפיקי האג"ח הקונצרני, כלכלני לאומי מציינים כי רמת התשואות הנמוכה באפיק הקונצרני אינה משקפת במלואה את הסיכון הגלום בהשקעה באפיק. "לפיכך אנו סבורים כי יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".

בהתייחסם לשוק המט"ח מציינים טוענים בלאומי כי "מחד, צפוי שערו של השקל להמשיך ולהיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל, ומאידך, התערבותו האחרונה של בנק ישראל במסחר במט"ח מצביעה על מחויבותו למניעת התחזקות משמעותית נוספת בשערו. לאור זאת, אנו מעריכים כי השקל ימשיך להיסחר סביב רמתו הנוכחית".