מט"ח: הדולר היציג נקבע על 3.6 ש'; פישר "מכין את הארנק"?

הדולר נחלש בכ-0.05% בעוד האירו היציג נחלש מול השקל ל-4.698 שקלים ■ הבנק המרכזי היפני הצהיר כי ימשיך במדיניות ההקלה המוניטרית בשנתיים הקרובות ■ דריכות לקראת פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הראשון בארה"ב

המסחר במט"ח נחתם היום (ו') בהתחזקות קלה של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בכ-0.05% מול השקל ל-3.604, בעוד האירו נחלש בכ-0.3 ושערו היציג נקבע על 4.698 שקלים. בעולם הצמד אירו/דולר נסחר סביב 1.3 דולרים לאירו ואילו הין מתחזק בכ-0.4% מול הדולר ונסחר סביב 98.2 ין לדולר.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, שנתמכו ע"י נתון תביעות האבטלה השבועיות שהפתיע לטובה וירד לרמה של 339 אלף. היום בורסות אסיה נסחרו במגמה מעורבת, ברקע להצהרת הבנק המרכזי היפני כי ימשיך במדיניות ההקלה הכמותית, במסגרתה הור רוכש עד כ-70 טריליון ין בשנה, בשנתיים הקרובות. זאת, במטרה להשיג יעד אינפלציה של 2%. בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית והחוזים העתידיים מאותתים על ירידות שערים.

המשקיעים בעולם דרוכים לקראת פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הראשון בארה"ב, מאוחר יותר היום. לפי התחזיות המוקדמות בשוק הכלכלה האמריקאית התרחבה ברבעון הראשון בקצב של 3.1% (שנתי).

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירה השבועית שפרסם הבנק כי "מחד, צפוי שערו של השקל להמשיך ולהיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל, ומאידך, התערבותו האחרונה של בנק ישראל במסחר במט"ח מצביעה על מחויבותו למניעת התחזקות משמעותית נוספת בשערו. לאור זאת, אנו מעריכים כי השקל ימשיך להיסחר סביב רמתו הנוכחית".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל סבורים כי "לאחר שבועיים של דשדוש, מאז ההתערבות של בנק ישראל, הדולר-שקל שוב לוחץ מטה ומאיים לפרוץ את רמת המפתח של 3.60. התערבות בנק ישראל אמנם בלמה זמנית את הסחף השלילי, אבל לא חוללה מפנה ממשי בדולר-שקל, שנותר מתחת לרמת ההתנגדות של 3.65. כעת נראה כי השבירה מטה שוב מתחת 3.60 הינה בלתי נמנעת".