הבורסה ננעלה בירידות: מניית מלאנוקס צנחה 8% נוספים

אדוארדו אלשטיין יעביר כ-75 מיליון דולר לאי.די.בי אחזקות ולגנדן - המניה קפצה 10% ■ פוטאש: "נמכור את כיל אם לא נראה סיכוי לעסקה בעתיד" - כיל איבדה 2.3%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בירידות על רקע הנעילה המעורבת בוול סטריט ביום שישי. כמו בשבועיים האחרונים, ההתפתחויות סביב החברות של נוחי דנקנר המשיכו לרכז את מירב תשומת הלב בזירה המקומית. באשר לעולם, אנחנו עומדים בפני שבוע קריטי מבחינתה של ארצות הברית עם פרסום מספר החלטות ונתוני מאקרו חשובים. המסחר נפתח הבוקר בעיכוב בשל ירידה חדה במניית מלאנוקס ("פתיחה אנגלית").

הגזרה הצפונית מגיעה הבוקר לנקודת רתיחה: דובר צבא המורדים בסוריה טוען כי הבוקר נצפו מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי מעל שמי דמשק. לדבריו, המטוסים חגו מעל ארמונו של אסד ומעל מוסדות בטחוניים וצבאיים בבירה הסורית. לאחר מכן דווח כי היעד של המטוסים היה מתקן כימי ליד דמשק. (לסיפור המלא)

המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל, ממשיך עדיין לשמור על זהירות בכל הנוגע לכיוון שאליו יפרוץ המדד כל עוד הוא נמצא ברמת הדשדוש הנוכחית: "תל אביב 25 העביר עוד שבוע בדשדוש משמים, כפי שעשה בחודשים האחרונים. אבל, אם בשבוע שעבר ניתן היה להגדיר את הדשדוש כדשדוש דובי, קרי עם לחץ כלפי מטה, השבוע אפשר גם לזהות רמזים לעליה אפשרית. כפי שציינו בשבוע שעבר, אנחנו אחרי תקופה ארוכה של רמזים שהובילו לדשדוש שהוביל לרמזים ולכן הם מיועדים רק למי שמעוניין להישאר דרוך", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "מהלך מעל 1227 נקודות יחשב סימן שורי משמעותי. מהלך מתחת ל-1180 נקודות יחשב סימן דובי משמעותי. אולי בשבוע הבא נבשר על אירוע טכני?".

בוול סטריט נסגר המסחר בירידות ביום ו' לאחר פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הראשון של 2013 בארה"ב. הנתון איכזב את המשקיעים כשהראה על צמיחה של 2.5% לעומת צפי לצמיחה של כ-3%.

כאמור, השבוע הקרוב צפוי להיות קריטי עבור ארצות הברית עם פרסום הודעת הריבית של הפדרל ריזרב. המשקיעים ממתינים לרמזים נוספים בנוגע לעתידה של תוכנית התמריצים של הפד, שלאחרונה גוברות הקריאות להפסקתה. השבוע הקרוב צפוי לכלול גם פרסום של שלל נתונים בתחום התעסוקה, כשהשיא יהיה ביום שישי עם פרסום שיעור האבטלה לחודש אפריל.

באיטליה נגמר אתמול המשבר הפוליטי שנמשך מזה כחודשיים מאז הבחירות הכלליות במדינה שנערכו בחודש פברואר. מנהיג מפלגת השמאל-מרכז אנריקו ליטה הודיע היום לנשיא המדינה ג'ורג'יו נפוליטנו כי הצליח במלאכת הרכבת הממשלה. השותפה העיקרית בממשלתו של ליטה הינה מפלגת העם של ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני. ההשבעה של הממשלה החדשה תתקיים מחר, וביום שני תוצג הממשלה החדשה בפני הפרלמנט באיטליה.

IDB ודנקנר במוקד המסחר

ההתפתחויות בקבוצת IDB ממשיכים לרכז את מירב תשומת הלב. ביום חמישי בערב נחתם בארגנטינה ההסכם בין נוחי דנקנר לבין המיליארד היהודי אדווארדו אלשטיין. לפי ההסכם אלשטיין יעביר כ-75 מיליון דולר לאי.די.בי אחזקות ולגנדן, ולמעשה ישלים את העסקה שנחתמה איתו. [לסיפור המלא]

סמנכ"ל הכספים של פוטאש, ויין ברונלי, אמר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדוחות ביום ה' כי "אם נגיע למסקנה שגם בטווח הארוך אין שום סיכוי לעסקה אז נמכור את ההחזקה שלנו בכיל . כרגע זה לא המצב". [לסיפור המלא]

מניית מלאנוקס צנחה עקב פער שלילי של כ-7.6% מול ניו-יורק והמשיכה את הסנטימנט השלילי מאז פרסום הדוחות הכספיים בשבוע שעבר.