"עמנואל רוזן - אתה הזאב הרע; איימת וסחטת מינית נשים"

עיתונאית גל"צ הדס שטייף במכתב פתוח לעמנואל רוזן בפייסבוק: "תבע אותי בגין לשון הרע - ואז הן תגענה כולן, עשרות נשים שמעשיך פגעו בגופן ובנפשן עשרות שנים. לשמוע את הנשים זה לצרוח. כל מי שידע, שמע ולא עשה כלום - תתביישו"

"הבוקר נשברתי", כותבת היום (ב') העיתונאית הדס שטייף בפייסבוק, במכתב גלוי לעיתונאי עמנואל רוזן שנמצא בימים האחרונים בעין הסערה בקשר להאשמות בהטרדות מיניות לכאורה שביצע בנשים.

שטייף, כתבת פלילים של גלי צה"ל, אספה לטענתה בשנה האחרונה עשרות עדויות של נשים שנפגעו לכאורה על-ידי רוזן. שטייף שמרה את העדויות לעצמה ואך רמזה בעבר לא אחת על מעורבותו של איש תקשורת בכיר בהטרדות מיניות ואף תקיפות.

שטייף לא חשפה עד השבוע את המידע שהיה בידיה, וזאת מפני שהנשים לא רצו להעלות את הפרשה על סדר היום. הפרשה התפוצצה השבוע על-ידי תא העיתונאיות ושטייף בתוכן.

במכתב, שטייף טוענת בפני רוזן כי בתא העיתונאיות "שמרנו בתחילה ולא פרסמנו את שמך, עבדנו באחריות, אספנו עדויות. אני עצמי אוספת עדויות זה כמה חודשים, אבל הבוקר, זהו, נפל דבר... אני כבר לא מדברת על עשרות צעירות שמרכינות ראש ומספרות על חיזורך האובססיביים, על המילים וההצעות המגונות שלך אליהן. עכשיו אני מדברת על נשים שסיפרו לי בקול רועד שאיימת עליהן, סחטת אותן מינית, איימת ופגעת בנפשן. חלקן כבר לא הצעירות המפוחדות שפגשת.

"בתגובתך לכולנו אתה כותב ש'10 שנים מציגים אדם דימיוני, שזה לא אתה', ואני אומרת שמה שהציגו עד כה עשה איתך חסד גדול. אתה הזאב הרע, אפילו לא בלבוש כבשה. הנשים מדברות, נפתח הסכר", היא כותבת.

שטייף כתבה גם כי היא "בוכה ובכתה לא רק על הנשים, אלא על כל ענף התקשורת, כל הערוצים וכלי התקשורת שאפשרו לך לפעול באין מפריע, שלא עצרו אותך, שאפשרו לעשרות נשים צעירות להפוך טרף לציפורנך".

"תבע אותי בגין לשון הרע", כתובת שטייף לרוזן. "תבע, ואז הן תגענה כולן - עשרות שמעשיך פגעו בגופן ובנפשן עשרות שנים. לשמוע את הנשים זה לצרוח, עשית את מעשייך הדוחים יום-יום, יום-יום, באין מפריע, וכל מי שידע, שמע ולא עשה כלום - תתביישו.

"ולכן כל הנשים שהשמעתן באוזניי את סיפורכן - אל תפחדנה, אל תתביישנה, אתן לא אשמות, כולנו וגם אני אשמים, אשמים, אשמים. עכשיו תנו לי לבכות בשקט".

בתא העיתונאיות טוענים היום כי שטייף ממשיכה כל הזמן לקבל מידע ועדויות, אבל מישהו שמנסה לעצור את עבודתה הודיע לפייסבוק שהיא כותבת חומרים פוגעניים, ועמוד הפייסבוק האישי שלה נחסם.