האוצר נגד כץ: הקריאה לחרם בתחום הרכב היא לא אחראית

מקור בכיר באוצר טוען: "קריאת שר התחבורה בפייסבוק להפסיק את רכישות הרכב החדש היא מעשה חסר אחריות מצדו של שר בממשלה" ■ "מתבצעים כל העת מהלכים לבדיקה ולשיפור התחרותיות בענף הרכב באמצעות גופים ממשלתיים שונים"

"קריאת שר התחבורה בפייסבוק להפסיק את רכישות הרכב החדש היא מעשה חסר אחריות מצדו של שר בממשלה". כך אמר היום ל"גלובס" פקיד בכיר באוצר. לדבריו "מתבצעים כל העת מהלכים לבדיקה ולשיפור התחרותיות בענף הרכב באמצעות גופים ממשלתיים שונים, ובכללם הרשות להגבלים העסקיים. אולם מהלכים אלה הם ממושכים ויסודיים, כרוכים בשיתוף פעולה בין משרדים ויניבו פירות רק בטווח הזמן הארוך".

לדבריו של הבכיר, "קריאה של שר לציבור לבצע חרם צרכני בענף עליו הוא מופקד, ובמיוחד בענף רגיש כמו ענף הרכב, בתקופה רגישה מבחינת הכנסות המדינה, גורמת יותר נזק מתועלת והדרך שבה היא מבוצעת מנוגדת לכללי התקשי"ר".

באוצר אומרים כי עדיין לא ברור על איזה מחקרים ונתונים מבוססות הערכות האוצר כי הרפורמה תביא לירידה של 20% במחירי הרכב החדש כל עוד אין שינוי במס הקניה, וכי אם יש בידי משרד התחבורה תחשיבים כאלה עליו להציג אותם בפירוט כדי להסביר לציבור כיצד ירדו המחירים. ענף הרכב מייצר למדינה הכנסות בהיקף של כמיליארד שקל בחודש, לא כולל הכנסות משווי שימוש. יצוין כי הצעת הרפורמה ברישוי רכב, שהגיש משרד התחבורה לממשלה, עדיין לא קיבלה את אישור משרד המשפטים.