הרוויח 1.3 מיליארד דולר על פייסבוק - וכעת קנה אפל

אלישר אוסמאנוב, האיש העשיר ברוסיה ובריטניה, הודיע כי רכש מניות של אפל בהיקף של 100 מיליון דולר ■ אוסמאנוב ביצע באמצעות החברה שבבעלותו, דיגיטל סקיי טכנולוג'יס, השקעה מהותית בפייסבוק וגרף רווח עצום

לאחר שמניית אפל צנחה בחודשים האחרונים ביותר מ-40%, כלכלנים ואנליסטים רבים הספידו את החברה וטענו כי המניה בדרכה לרמה של 300 דולר. אולם, כעת נראה כי ישנם משקיעים שסבורים כי עתיד החברה לפניה.אלישר אוסמאנוב, האיש העשיר ביותר בבריטניה ורוסיה, רכש מניות של אפל בהיקף של 100 מיליון דולר ובכך אותת לשוק כי הוא עדיין מאמין בחברה.

אוסמאנוב, המודרג במקום ה-34 ברשימת האנשים העשירים של המגזין "פורבס", ידוע בהשקעות האקזוטיות והמוצלחות שהוא ביצע בעבר. כך למשל, חברת דיגיטל סקיי טכנולוג'יס (DST) בבעלותו, ביצעה השקעה מהותית בפייסבוק עוד כאשר כל המשקיעים האחרים "ברחו" בהמוניהם ממניית הרשת החברתית. ההשקעה הזו הניבה לאוסמאנוב רווח של 1.3 מיליארד דולר.

הונו של אוסמאנוב, המחזיק באזרחות כפולה, לרוסיה ובריטניה, נאמד בכ-13.3 מיליארד פאונד (19.9 מיליארד דולר), עניין שהופך אותו לאיש העשיר ביותר בשתי המדינות, כך לפי רשימת העשירים של המגזין "Sunday Times".

בתוך כך, היום דווח כי אפל עושה הכנות אחרונות לקראת הנפקת אג"ח שהיא מתכננת, לראשונה מאז 1996. החברה הודיעה על כוונתה לגייס הון מציבור המשקיעים עוד כאשר פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון לפני כשבוע, כאשר היא הודיעה במקביל כי היא מגדילה את התוכניות לרכישה עצמית ואת שיעור הדיבידנד שהיא מחלקת למשקיעים לכדי 100 מיליארד דולר ובכוונתה לממן את התוכניות הללו באמצעות הנפקת האג"ח. מניית החברה מוסיפה לערכה במסחר בוול סטריט כ-2%.