"ההססנות של בנק ישראל תביא לקריסה של הדולר-שקל"

כלכלני מחלקת המחקר של FXCM ישראל: "להתערבותו של בנק ישראל אמש לא הייתה השפעה ממשית על המסחר" ■ לשידור של FXCM ו"גלובס" שייערך היום ב-15:00

"בנק ישראל התערב אמש במסחר בדולר-שקל אך להתערבותו לא הייתה השפעה ממשית על המסחר", כך מסכמים היום (ד') כלכלני מחלקת המחקר של FXCM ישראל בהמשך להתפתחויות בזירת המט"ח אמש.

לשידור של FXCM ו"גלובס" שייערך היום ב-15:00

"הדולר-שקל לא הצליח לטפס מעל 3.6 שקלים ולמעשה שב לרדת עד מהרה. הנעילה היומית של הצמד (על פי השער היציג) מתחת לרמה 3.6 שקלים מותירה את הלחץ הדובי על כנו", כותבים כלכלני FXCM.

"לפי שעה לא ברור עד כמה נחוש בנק ישראל להפשיל שרוולים במלחמה הזו בספקולנטים, והדבר מתבטא באסטרטגיה הססנית למדי שעשויה לחולל יותר נזק מאשר תועלת. היקפי ההתערבות מצומצמים מאוד וכמעט חסרי משמעות לאור נפחי המסחר הספקולטיבי התומך בשקל. התזמונים ורמות המחיר צפויים למדי, ולא נראה שהשוק מתרשם. המדיניות הנוכחית אף עשויה להביא לתוצאה הפוכה - מפולת של הדולר-שקל כלפי מטה.

"במלחמתו הקודמת בספקולנטים פישר הקדיש מאות מיליונים של דולרים בכל התערבות, השתמש ברטוריקה חריפה והפך את הסוגיה לאג'נדה המרכזית שלו, אבל לא ברור אם כעת, כה סמוך לפרישתו, הנגיד מוכן לעשות את כל מה שצריך. לא נראה כי משהו יכול לשנות את מגמת הירידה של הדולר-שקל, אלא אם כן נראה איזה מפנה דרמטי בשוקי המט"ח העולמיים שיביאו להתחזקות משמעותית של הדולר. רמת המפתח הבאה תהיה 3.56 שקלים, השפל של אוקטובר 2011".