השמיים נפתחים: צפי לגידול של 12% במספר הטיסות הקיץ

זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ■ רשות התעופה האזרחית: נתח השוק של חברות התעופה הישראליות צפוי לתפוס בעונת הקיץ 39% מכלל הטיסות

השמיים נפתחים: צפי לגידול של 12% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה בעונת הקיץ שכבר החלה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

עוד לפני שהסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי, שאושר באחרונה בממשלה, ייכנס לתוקפו באפריל 2014, ברשות התעופה האזרחית (רת"א) מדווחים היום (ד') על גידול משמעותי במספר הטיסות הסדירות כבר בעונת הקיץ שהחלה בתחילת חודש אפריל ותימשך עד סוף חודש אוקטובר 2013:

גידול של 14% צפוי במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג וממנו; גידול של 10% צפוי במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות אל-על, ישראייר וארקיע לעומת התקופה המקביל אשתקד; ובסך-הכול גידול ממוצע של 12%.

על-פי רת"א, נתח השוק של המובילים הישראלים צפוי לתפוס בעונת הקיץ 39% מכלל הטיסות.

עוד נמסר כי גידול משמעותי של 8% צפוי בחלק השוק של חברות ה-Low Cost המפעילות טיסות מוזלות לישראל, לעומת 4% בעונת הקיץ אשתקד.

כמו כן, מספר קווי התעופה שיופעלו על-ידי 3 או 4 חברות במקביל יגיע ל-13 קווים. מדובר בקווים ניו-יורק, פריז, לונדון, רומא, וינה, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, מילאנו, בוקרשט, אמסטרדם ומוסקבה.

לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "אחד המדדים העיקרים המצביע על גידול ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על-ידי 3 או 4 חברות במקביל, והגידול במדד זה מעיד על הצלחת מדיניות הליברליזציה בענף התעופה שמובילים משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית".

מנהל רת"א, גיורא רום, הוסיף כי רת"א העניקה בעונת הקיץ היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה ל-60 חברות תעופה זרות, לעומת 56 חברות בתקופה המקבילה אשתקד.

יצוין כי מספר חברות תעופה זרות - כמו טורקיש איירלינס ופגאסוס הטורקיות, אייר פרנס, בריטיש איירווייס, לופטהנזה, אוקראינה אינטרנשיונל, איזי ג'ט, ס.א.ס ונורוויג'אן - קיבלו מרת"א היתר להוספת תדירויות.