בקרוב: חנות דיוטי פרי גם במעבר הגבול לירדן

רש"ת תפרסם מכרז להקמת חנות דיוטי פרי במעבר הגבול ערבה, שנפתח עקב חוזה השלום שנחתם עם ירדן ב-1994 ■ עד כה פעל המסוף ללא דיוטי פרי

רשות שדות התעופה (רש"ת) צפויה לפרסם בימים הקרובים מכרז להקמת חנות דיוטי פרי במעבר הגבול ערבה על שם יצחק רבין, שנפתח בעקבות חוזה השלום שנחתם עם ירדן ב-1994. עד כה פעל המסוף ללא מתחם דיוטי פרי.

למכרז רשאיות לגשת חברות בעלות ניסיון בתחום שירותי מכירת מוצרי דיוטי פרי. כלומר, חברות המפעילות ומנהלות חנויות למכירה קמעונאית, לממכר מוצרי קוסמטיקה ובשמים לרבות מוצרי טואלטיקה ומוצאי היגיינה אישית, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, סיגריות ומוצרי טבק, משקאות אלכוהוליים, מוצרי ספורט המנהלות מחסני מכירת מוצרים ליוצאים מישראל או רשת חנויות.

חנות הדיוטי פרי, המתוכננת לקום בצמוד לשער היציאה מהמסוף בדרך לירדן, צפויה להשתרע על שטח של 120 מ"ר, בנוסף למחסן אחסון סחורות בגודל של כ-150 מ"ר. תקופת ההתקשרות במכרז היא ל-5 שנים עם אפשרות להארכה של 24 חודשים נוספים.

על-פי נתוני רש"ת, תנועת הנוסעים השנתית במעבר זה הסתכמה אשתקד בכ-401 אלף נוסעים, גידול של 7.7% לעומת שנת 2011. ברש"ת מעריכים כי דרך הדיוטי פרי צפויים לעבור מעל כ-200 אלף נוסעים בשנה, מרביתם תיירים היוצאים לירדן.

בתוך כך, נמסר מרש"ת כי מכרז נוסף של רש"ת להפעלת חנויות דיוטי פרי וחנות פארם בטרמינל 3 בנתב"ג מעורר התעניינות רבה מצד חברות מובילות בענף הדיוטי-פרי בישראל ובחו"ל. מועד הגשת ההצעות במכרז האמור הוא ה-6 ביוני, כאשר הזוכה במכרז יחל במתן השירותים במהלך אוקטובר 2014.