אנגליה: 2,000 מכשירי בלקברי Q10 אזלו תוך 90 דקות

ה-Q10 שכרגע אינו מתוכנן להימכר בישראל באופן רשמי, פונה למשתמשים הוותיקים של בלקברי, שלא מוכנים לוותר על מקלדת פיזית במכשיר שלהם ■ מיקרוסופט השיקה את אפליקציית סקייפ ל-Q10 עם מנוי ל-3 חודשים שיחות חינם

הצלחה מפתיעה, אך מוגבלת יחסית לסמארטפון החדש של חברת בלקברי, דגם ה-Q10. הכולבו Selfridges האנגלי הצליח למכור את כל 2,000 היחידות שהיו לו במלאי בתוך 90 דקות. Selfridges היא בין החנויות הבודדות שמוכרות את הסמארטפון באנגליה.

ה-Q10 שכרגע אינו מתוכנן להימכר בישראל באופן רשמי, פונה למשתמשים הוותיקים של בלקברי, שלא מוכנים לוותר על מקלדת פיזית במכשיר שלהם. מהסיבה הזו, יכול להיות שהלקוחות הנאמנים של החברה, שנמנעו לעבור לסמארטפון עם מסך מגע מלא, חיכו לדגם הזה.

מלבד זה, ה-Q10 כולל מסך מגע בגודל 3 אינץ' ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל ויכולת לשמור מידע, זמן קצר לפני ואחרי הצילום, כך שניתן באותו רגע לבחור את הנקודה הכי טובה בה הדמות לא עוצמת עיניים. כמו כן, ה-Q10 כולל מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ ו-16 ג'יגה זיכרון פנימי, המשקל שלו עומד על 135 גרם והוא כולל גם התקן תקשורת לטווח קצר מסוג - NFC.

ה-Q10 מגיע עם מערכת ההפעלה החדשה של החברה - בלקברי 10. מדובר במערכת עם ממשק חדש לגמרי אצל החברה הקנדית ותמיכה בממשקי מגע עם מחוות שונות. למשל, בדיקת הודעות ושיחות נכנסות בזמן שימוש באפליקציה מסוימת ועיצוב חדש לתוכנת המסרים המיידים של החברה - BBM.

הדגש של בלקברי הוא שימוש ביכולות של המכשיר, רק בעזרת האגודל, כאשר היד השנייה נשארת פנויה. למשל, יש גישה מכל עמוד במערכת, לרשימת ההודעות מכל שירותי המסרים המיידים וכל תיבות המייל. כמו כן, יש גישה מהירה בהחלקת כל מסך במערכת, לשירות המייל העיקרי של המשתמש.

בתוך כך, מיקרוסופט השיקה לאחרונה את אפליקציית שיחות האינטרנט והמסרים המיידיים שלה, סקייפ, גם לבלקברי עם הצעה מעניינת - מנוי חינם ל-3 חודשי שיחות טלפון. סקייפ קיימת כרגע רק ב-Q10 ועדיין לא ידוע מתי היא תגיע לסמארטפון הדגל של החברה - Z10.