ארה"ב: ירידה בתביעות לדמי אבטלה ובגירעון המסחרי

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה עמד על 324 אלף תביעות חדשות ■ גם הגירעון המסחרי הצטמצם בצורה משמעותית בחודש מארס ועמד על 38.3 מיליארד דולר

לאחר האכזבה שנרשמה אתמול מנתוני סקר ה-ADP, שבוחן את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי בארצות הברית, ושהצביעו על יצירת 119 אלף משרות חדשות לעומת צפי לכ-150 אלף, התפרסמו היום נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה. בנוסף על כך, התפרסם גם הגירעון המסחרי של ארצות הברית לחודש מארס.

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-27.4 רשם ירידה לרמה של 324 אלף תביעות חדשות וזאת לעומת נתון של 339 אלף תביעות חדשות בשבוע שקדם לו כשהצפי היה לעלייה לרמה של 346 אלף תביעות. מדובר על הנתון הנמוך ביותר מזה 5 שנים.

באותה שעה התפרסם גם המאזן המסחרי של ארצות הברית לחודש מארס. הגירעון בחודש מארס עמד על 38.3 מיליארד דולר וזאת לעומת גירעון של 43 מיליארד דולר, כשהצפי היה שהוא יישאר ללא שינוי.

הנתונים של היום, במיוחד אלה של התביעות לדמי האבטלה, הינם רק הקדימון לקראת פרסום שיעור הריבית בארצות הברית לחודש אפריל מחר. על פי ההערכות, שיעור האבטלה במדינה צפוי להישאר ללא שינוי על רמה של 7.6%.