באפט באסיפת בעלי המניות: ישקר תהיה לעולם חלק מברקשייר

האסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי, המכונה "וודסטוק של הקפיטליזם", נפתחה היום באומהה מול קהל משולהב של כ-35 אלף בעלי מניות ■ באפט התייחס בדבריו לרכישת ישקר והודה למשפחת ורטהיימר

הגשם והקור שנחתו על העיר אומהה בשבוע האחרון לא מנעו מעשרות אלפי חסידיו של וורן באפט למלא היום (שבת) את האיצטדיון העירוני לרגל אסיפת בעלי המניות של ברקשייר הת'אוויי (חברת האחזקות של באפט) שמכונה כאן "וודסטוק של הקפיטליזם". בתי המלון בעיר התמלאו אמש במחזיקי המניות של ברקשייר (לחברה שני סוגי מניות, האחת נסחרת במחיר של מעל 100 אלף דולר למניה והאחרת בקצת יותר ממאה דולר "בלבד").

גארי ממיאמי ביץ', אותו אני פוגש בבית חב"ד המקומי ערב האסיפה, מספר לי כי קנה באמצע שנות ה-80, בעצת ידידו לבית הספר למנהל עסקים, מניית ברקשייר במחיר של 14 אלף דולר. היום המנייה שווה פי 7 ויותר "ומאז" לדבריו, "קניתי הרבה מניות נוספות". בעלי המניות, הנראים ברובם נציגים של אמריקה הלבנה והדשנה, עונדים את תגי ההזמנה לאסיפה השנתית על צווארם, גודשים את חנויות חברות התכשיטים, הרהיטים והמזון שבבעלות ברקשייר, זוכים לקנות שעון רולקס ב-30% הנחה ולקבל גלידה נוספת על רכישה של אחת ברשת דיירי קווין.

בשש וחצי בבוקר נפתחים שערי האיצטדיון והמשקיעים שחלקם תפסו מקום שעה קודם לכן מתחילים לזרום פנימה. באמריקה כמו באמריקה, לפני שהם תופסים מקום כדי לשתות בצמא את דברי ה"אורקל מאומהה", הם מוזמנים לשלוף את הארנק ולרכוש חולצות וכובעים של באפט וברקשייר, מוצרי קוקה קולה ופרוט אף דה לום, ביטוחים של גייקו ועוד פרודוקטים של חברות בהן מושקעת ברקשייר. רק הפינה בה מוצגים מוצרי ישקר מיותמת. שם לא ניתן לבצע רכישה.

האסיפה עצמה נפתחת בסרט בן כשעה בו משולבים קטעי ראיונות של באפט בטלוויזיה, פרסומות משעשעות של חברות הקבוצה (קוקה קולה, גייקו, פרוט אוף דה לום ואחרות) וסרטים היתוליים שהוכנו במיוחד לאסיפה ושבהם מככבים לצד באפט ושותפו, צ'ארלי מאנגר, גם כוכבים הוליוודיים ובראשם ארנולד שוורצנגר. דואט מצולם בין באפט לכוכב הרוק ג'ון בון ג'ובי זוכה אף הוא למחיאות כפיים סוערות.

בתשע וחצי - לאחר קליפ המהלל את יכולתם של מנהלי ברקשייר להגן על כספי המשקיעים ולייצר עבורם רווחים, עולים באפט ומאנגר לבמה, בחליפות תואמות ועניבות אדומות. איפה הם ואיפה האסיפות הזועמות של תשובה, לבייב ודנקנר. השניים מודים לקהל המשולהב, מנהלים ביניהם דו שיח משעשע שסוחט צחוק רם מהקהל. ברקשייר, החברה החמישית בשווייה בעולם, (לאחר אפל, אקסון מובייל, גוגל ומיקרוסופט) נסחרת בשווי של כ-265 מיליארד דולר וסיימה את הרבעון הראשון של 2013 ברווח של כ-4.9 מיליארד דולר. (פרסמה אמש לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות)

במהלך דבריו באפט הכריז באופן רשמי על רכישת יתרת מניות ישקר תמורת כ-2 מיליארד דולר. מול 35 אלף בעלי מניות נלהבים באיצטדיון ההוקי של אומהה הוא אמר כי: "גם אנחנו וגם המוכרים ממשפחת ורטהיימר מאושרים כמו 'ברוקדים עם הכוכבים'".

באפט הצהיר בנוסף כי ישקר תהיה לעולם חלק מברקשייר. "אני מודה לאיתן ורטהיימר ובני משפחתו, מדובר באחת החברות הטובות בעולם", הוא הכריז. את התשואות הסוערות באיצטדיון הוביל באפט עצמו שמחא כפיים בקול .

נזכיר כי באפט, אחד האנשים העשירים בתבל, רכש במאי 2006 כ-80% מישקר תמורת 4 מיליארד דולר. בזמנו, זו הייתה הרכישה הגדולה ביותר אותה ביצע המיליארדר מחוץ לשטח ארה"ב והרכישה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי פעם.

ביום רביעי השבוע, נודע כי בכוונתו של המיליארדר האמריקאי לרכוש את יתרת המניות של משפחת ורטהיימר בישקר הישראלית תמורת 2.05 מיליארד דולר. מדובר ב-20% ממניות החברה והרכישה מבוצעת בשווי כפול מזה שב-2006.