חבל בביתו של התלוי

בזק לא אוהבת כשמדברים איתה על מהירויות גלישה של 100 מגה

בזק לא אוהבת כשמדברים איתה על מהירויות גלישה של 100 מגה ביט בשנייה, בבחינת לא מזכירים חבל בביתו של התלוי. זו הסיבה שבזק מטפחת במשך שנים כמה מנטרות שמטרתן להסתיר את מגבלותיה הטכנולוגיות: מצד אחד היא טוענת כי אין צורך במהירויות גבוהות באמת, ומצד שני היא משקיעה המון באיכות הרשת ובשירות.

את האסטרטגיה הזו הכתיב אבי גבאי, המנכ"ל שפרש, שמצא את הנוסחה שתבטיח לבזק את המקסימום בתנאים הקיימים: הוט עסוקה וטרודה בבעיות יסוד של שיקום וחידוש הרשת שלה, מקדישה את מרב משאביה להקמת פעילות סלולרית, ועל הדרך עסוקה בשיפור השירות והשקעות בעולם הטלוויזיה. התנאים הללו אפשרו לבזק לבסס מיצוב של חברה שמספקת את השירות הטוב ביותר בשוק ברשת הטובה ביותר, ובמחיר אף גבוה יותר מהוט.

במילים אחרות, גבאי עבד על ערכים מוספים, והציבור אכן היה מוכן לשלם פרמיה לבזק. הדבר בא לידי ביטוי במספר הגיוסים באינטרנט; בזק גרפה את כל הגידול באינטרנט ב-2012.

בשלהי הרבעון האחרון של 2012 הבינה הוט שהיא חייבת להגיב, והתשובה הייתה הפיכת מהירות ה-100 מגה לסטנדרט בחבילה המשולשת, הכוללת טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה.

עוד מוקדם להעריך את המגמות לשנת 2013, אבל סביר להניח כי בזק תשאף לכפר על נחיתותה הטכנולוגית בשיווק סחורה דומה.

לבזק יש פתרון למהירויות הגבוהות של הוט, אבל הוא מתמהמה. הטכנולוגיה החדשה, שנקראת וקטורינג, מתוכננת לסוף השנה, אלא שבזק תקועה עם ספק ציוד שמאחר בפתרון ושכבר הושק ונוסה בעולם.

כפי שזה נראה, בזק לא תוכל להמשיך לבנות על הקשיים של הוט.