בורסות אירופה סגרו את יום המסחר בירידות קלות

"פייננשל טיימס": הראלי הנוכחי בשווקים מבוסס על "אוויר" והמשכו תלוי בפדרל ריזרב ■ בלונדון לא התקיים מסחר

בורסות אירופה סגרו את יום המסחר (ב') בירידות קלות, ללא אירועי מאקרו או דוחות כספיים משמעותיים היום. נזכיר כי מדד ה-S&P 500 ננעל ביום ו' בשיא כל הזמנים. בלונדון לא התקיים מסחר לרגל חופשה.

בוול סטריט מתנהל היום המסחר במגמה מעורבת לאחר שביום שישי הסתיים המסחר בעליות שערים יפות, לאחר פרסום נתוני התעסוקה לחודש אפריל שהיו טובים מהצפוי. מדד S&P 500 המשיך לשבור שיאים וטיפס מעל 1,600 נקודות, בעוד הדאו ג'ונס חצה במהלך המסחר את ה-15,000 נקודות - ונסוג בסיום.

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים, וחלק מהמדדים עלו לשיא של כחודשיים וחצי. בורסת הונג הובילה את העליות, בעוד הבורסה ביפן סגורה לרגל חג מקומי.

שיעור האבטלה בארה"ב ירד לשפל שלא נראה מאז דצמבר 2008. האבטלה ירדה ל-7.5% באפריל מ-7.6% במארס על רקע יצירת משרות בקצב גבוה מהתחזיות המוקדמות. החוזים העתידיים על המדדים בארה"ב מאותתים על פתיחה חיובית היום, ובאירופה הבורסות צפויות להיפתח גם כן בעליות.

"ביקושים ערים למניות אמריקניות ודוח תעסוקה חזק בארה"ב צפוי לספק את התיאבון לסיכון של המשקיעים באסיה", אמר מייקל קורץ' מבנק נומורה. "התיאבון הזה צפוי להימשך ואנחנו נשארים אופטימיים לגבי שוקי המניות במזרח".

למרות השיאים במדדים בארה"ב, ב"פייננשל טיימס" סבורים כי הראלי הנוכחי בשווקים מבוסס על "אוויר" והמשכו תלוי בפדרל ריזרב. הכלכלנים סבורים כי הפד' לא יכול עדיין לסיים את תוכנית ההקלה הכמותית שבמסגרתה רכישת אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש.

"הראלי של שוק המניות מנובמבר אינה מלווה בתיקונים משמעותיים כלפי מטה במחירים. בדרך כלל, במהלך עלייה ממושכת כזו, השווקים עוצרים ונסוגים בסדר גודל של כ-10%, ומספקים בכך למשקיעים הזדמנות 'לקנות בירידה'. למשקיעים שהחמיצו את הרכבת בינואר ומחפשים נקודת כניסה, ההעדר של תיקון הגון בשוק הוא מקור תסכול", לדבריהם.