חברת עלבד חונכת קו ייצור חדש בהיקף 100 מיליון שקל

הקו החדש מבטל את התלות של החברה ברכישות מהותיות של בדים לא ארוגים הנקנים כיום מספקים חיצוניים

חברת על בד, המייצרת ומשווקת מגבונים לחים, מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה, חונכת את קו הייצור החדש של החברה בישראל, שהינו הקו השלישי לייצור בדי Spunlace ונחשב למתקדם מסוגו בעולם, בהשקעה כוללת של יותר מ-100 מיליון שקל.

שר הכלכלה נפתלי בנט חנך את הקו במעמד נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן ויו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא; ח"כ זבולון כלפא והח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן; מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי בורנשטיין; הנספחת הכלכלית של שגרירות גרמניה, הגברת אנקה פופר; מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל; ראש המועצה האזורית שפיר, אשר אברג'ל.

הקו החדש מבטל את התלות של החברה ברכישות מהותיות של בדים לא ארוגים הנקנים כיום מספקים חיצוניים. בכך תגדיל על בד את כושר הייצור שלה בכ-15 אלף טון לשנה, שיצטרפו לכושר הייצור הנוכחי של החברה. לעל בד 6 אתרי ייצור באירופה, ארה"ב וישראל.

במפעל בישראל עוסקת על בד בייצור בדים לא ארוגים המשמשים חומר גלם לייצור מגבונים לחים בטכנולוגיית ה spunlace המאפשרת חיבור הסיבים באמצעות זרמי מים בלחץ גבוה.

השר נפתלי בנט אמר: "התפקיד שלנו כממשלה הוא להסיר חסמים ובעיקר לא להפריע לאלו שלקחו סיכון והקימו תעשייה לתפארת". בנושא השביתות בנמלים הצהיר השר כי "אם אנחנו לא נסיים את הקדנציה שלנו מבלי ליישם רפורמה בנמלים, אז פשוט נכשלנו. אנחנו נהיה יצירתיים יותר בכל מה שקשור לרפורמה ולא נהפוך לשבויים בידי קומץ של עובדי נמל שמנסים לנהל מדינה שלמה. אני בעד אנשים שמייצרים ערך ולא כאלה שבולמים ערך".

בועז רוזמן, מנכ"ל על-בד: "ב-3 שנים האחרונות על-בד השקיעה למעלה מ-100 מיליון דולר ברכישת חברות ובהגדלת כושר הייצור במפעלים השונים. קו הבד, אותו אנו חונכים היום, הוא כנראה הקו המתקדם ביותר בעולם בתחומו. להערכתי, עד תום המחצית הראשונה של השנה הנוכחית, לא נצטרך יותר לרכוש בדים מספקים חיצוניים. נחזור לצרוך תצרוכת עצמית בלבד ועל ידי כך נחסוך מיליונים רבים".