העו"ד של חוק בוסמן הגיש עתירה נגד תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א

הטענה המרכזית של ז'אן לואי-דופון: התקנות מהוות הפרת הגבלים עסקיים בוטה; אופ"א: "הן נועדו להבטיח את עתידו הקיומי של הכדורגל האירופי"

חוקי הפייננשל פייר-פליי עומדים במבחן משפטי ראשון: ז'אן לואי-דופון, עורך הדין מבלגיה שחולל מהפכה בכדורגל האירופי כשהעביר ב-1995 את חוק בוסמן, שהסדיר את חופש העיסוק של השחקנים ביבשת ואת האפשרות שלהם לעבור קבוצות בחינם בתום החוזים שלהם - הגיש לנציבות האירופית עתירה כנגד הרגולציות החדשות של אופ"א.

במסגרת חוקי הפייננשל פייר-פליי שהכניס ארגון הכדורגל האירופי, מועדונים ביבשת יאלצו לעבור במהלך העשור הקרוב, בהדרגה, למודל של איזון תפעולי. בעונות 2011/12 ו-2012/13, ההפסדים הכוללים שכל קבוצה תוכל לרשום יסתכמו במקסימום 45 מיליון אירו (סכום שיהיה חייב להיות מכוסה על-ידי הבעלים של המועדונים או משקיעים כאלו ואחרים, ולא יוכל להירשם כגירעון). מי שלא יעמוד בתקנות, יסתכן בסנקציות כלכליות ומקצועיות - כולל הרחקה אפשרית מהמפעלים האירופיים (ליגת האלופות והליגה האירופית).

בעתירה שהגיש סוכן שחקנים בלגי, באמצעות לואי-דופון, נטען כי חוקי הפייננשל פייר-פליי מהווים הפרת הגבלים עסקיים בוטה וכי הם נוגדים את התחרותיות ההוגנת. כמו כן, טוען הסוכן כי הרגולציות פוגעות בחופש התנועה של עובדים, שירותים וסחורות בתוך האיחוד האירופי. הסוכן חושש כי התקנות החדשות יפגעו ביכולת ההשתכרות של סוכני שחקנים, עקב הקיצוצים הצפויים בקבוצות.

בעתירה נטען כי החוקים יגבילו את היכולת של מועדונים להתפתח, באמצעות הגבלת ההשקעות שניתן יהיה להזרים אליהם; ינציחו את כוחם של המועדונים הגדולים (והמכניסים ביותר), כשלא יאפשרו לקבוצות קטנות להתרומם באמצעות הזרמת הון מאסיבית מצד בעלים עשיר (לדוגמא, המקרים של מנצ'סטר סיטי ופ.ס.ז'); יפחיתו, בדרך שנוגדת את חוקי האיחוד האירופי, את שכר השחקנים ואת דמי ההעברות.

לסיכום, מציעה העתירה אלטרנטיבה לאופ"א על מנת לשפר את חוסר האיזון הכלכלי ביבשת: חקיקת מיסוי על הקבוצות העשירות שיבזבזו כספים מעל סכום מסוים, שיחולק לקבוצות אחרות שלא יעברו את תקרת הבזבוזים שתיקבע (בדומה לשיטה הנהוגה במספר ענפים בספורט האמריקאי).

באופ"א הגיבו לעתירה: "חוקי הפייננשל פייר-פליי נועדו לגרום לקבוצות לחיות לפי רמת האמצעים שלהן, שזה עקרון כלכלי מפוקח שנועד להבטיח את העתיד העסקי והקיומי של הכדורגל האירופי. אופ"א בטוחה כי החוקים עומדים בשורה אחת עם תקנות האיחוד האירופי, וכי העתירה תידחה".