בארי טאף, "רוכש המט"ח" של פישר, פורש מבנק ישראל

טאף צפוי לסיים את תפקידו עד דצמבר 2013 ■ המועד המדויק ייקבע לאחר מינוי הנגיד החדש על מנת לאפשר המשך עבודה רציפה והעברה מסודרת ומלאה של תפקידו

בארי טאף, יועץ בכיר לנגיד לענייני מדיניות מוניטארית וחבר בוועדה המוניטארית מאז הקמתה ב-2011, הודיע על פרישתו, לאחר 30 שנה בבנק ישראל. טאף צפוי לסיים את תפקידו עד דצמבר 2013. המועד המדויק ייקבע לאחר מינוי הנגיד החדש על מנת לאפשר המשך עבודה רציפה והעברה מסודרת ומלאה של תפקידו.

טאף ציין במכתבו לנגיד, כי "אעשה כל שביכולתי עד לפרישה שלי ולאחריה לעזור לבנק ישראל בביצוע משימותיו, כפי שניסיתי לעשות בכל שנות העבודה שלי בבנק".

טאף החל את דרכו בבנק ישראל לפני כ-30 שנה, ובמשך כעשר שנים שימש גם כחבר הנהלת הבנק. לפני שמונה למנהל חטיבת השווקים ב-2008, שימש במשך כשבע שנים מנהל מחלקת מטבע חוץ. במסגרת עיסוקיו בבנק ישראל הוא משמש גם חבר המליאה של הרשות לניירות ערך.

מאז 1994 משמש טאף כיועץ מומחה בקרן המטבע הבינלאומית, ובעבר כיהן כדירקטור בבורסה לניירות ערך בתל אביב וכחבר בוועדת אריאב לפיתוח שוק ההון.

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודה לבארי טאף על שירותו הארוך והמסור בבנק ישראל ועל תרומתו הגדולה למשק הישראלי. הנגיד: "בארי הוא מעמודי התווך של בנק ישראל ושותף מלא בהפיכתו של הבנק לגוף מודרני המתמודד בהצלחה רבה בשווקים הבינלאומיים. בארי מילא תפקיד מרכזי בתכנון וביצוע תגובת בנק ישראל למשבר הפיננסי שהחל ב-2008, לרבות תוכנית הגדלת יתרות המט"ח וההתערבות בשוק המט"ח, תוכנית רכישת אג"ח ממשלתיות והזרמת נזילות למערכת הבנקאית. כולנו אסירי תודה על תרומתו החשובה לפיתוח שוק המט"ח בישראל ולגיבוש מדיניות שער החליפין, כמו גם על תרומתו לעיצוב המדיניות המוניטארית באמצעות השתתפותו הפעילה כחבר בוועדה המוניטארית של בנק ישראל, מאז שהוקמה ב-2011".

בארי טאף, בעל תואר שני בהצטיינות במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית, הוביל שורה של הישגים במהלך שנות עבודתו בבנק, ובהם הכנסת השקל למערכת התשלומים הבינלאומית CLS, הקמת חטיבת השווקים במסגרת ארגון מחדש בבנק, הקמת נציגות בנק ישראל בניו-יורק, שיפור והכנסת שיטות מתקדמות בניהול תיק היתרות והכללת מטבעות ונכסים חדשים בתיק.