ביל גייטס על הגירעון בארה"ב: "העשירים צריכים לשלם יותר"

האיש השני בעושרו בעולם אמר כי "הקיצוצים האוטומטיים אינם משקפים את הערכים שלנו"

ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט, אמר שהעשירים צריכים לשלם יותר, בעוד ארה"ב ממשיכה להתמודד עם הסוגיה כיצד להקטין את הגירעון התקציבי.

"אין ספק שכשמדובר באיזון של תקציבים יש צורך בהכנסה גדולה יותר", אמר גייטס. חברי הקונגרס יצטרכו לפנות לעשירים "כדי לקבל מהם קצת יותר באופן יחסי למה שמקבלים מאנשים באופן כללי", אמר גייטס בריאיון שהעניק לטלוויזיה של בלומברג לפני שנשא נאום בפסגה הפיסקלית של קרן פיטרסון בוושינגטון אתמול (ג'). "לדעתי יש סיכוי טוב לזה".

במועד מאוחר יותר אמר גייטס, האיש השני בעושרו בעולם ויו"ר משותף של קרן ביל ומלינדה גייטס, שארה"ב מסכנת את "ערכיה" בגישתה להקטנת ההוצאות הפדרלית. קיצוצי ההוצאות האוטומטיים, שהופעלו במועד מוקדם יותר השנה, בוצעו בתוכניות שמימונן טעון את אישור הקונגרס, כולל תוכניות בתחום החינוך, התשתיות והמחקר, וגייטס הביע דאגה מכך. "הקיצוצים האוטומטיים, לדעתי, אינם משקפים את הערכים שלנו", אמר גייטס. "חייב להיות דיון על מימון העתיד".

לתת זמן לחוק

בהתפתחות נפרדת אמר נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, שהצטרף לגייטס על הבמה במהלך האירוע, שארה"ב צריכה לתת לחוק שירותי הבריאות של הנשיא ברק אובמה זמן לפעול את פעולתו, לפני שמציעים שינויים משמעותיים במסגרת הדיון על הגירעון התקציבי.

"אנחנו באמת צריכים חמש שנים בערך כדי לראות אם חוק שירותי הבריאות עובד", אמר קלינטון.

אשתו של קלינטון, הילארי, שכיהנה בעבר כשרת החוץ, נחשבת למתמודדת פוטנציאלית על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. בסוף דבריו לא הכחיש קלינטון שלאשתו יש שאיפות פוליטיות, ואמר שזה חשוב "לא להיכנס שוב לפוליטיקה מוקדם מדי". הילארי "נהנית קצת מלהיות אזרח פרטי לראשונה זה עשרים שנים", אמר קלינטון.