מנכ"ל דיסקונט: "חייבים לרסן את הוצאות השכר"

שפיגל רוצה שבשנתיים הקרובות רוב עובדי הבנק לא יקבלו תוספת שכר, ורק כ-20% מהעובדים בעלי השכר הנמוך יקבלו תוספת ■ יו"ר ועד העובדים: "אם עובד אחד יפוטר - כל הסניפים ייסגרו"

"בפני הבנק אתגרים מורכבים אשר מחייבים המשך התייעלות מהותית, הקפדה וריסון הוצאות השכר", כך כתב מנכ"ל דיסקונט ראובן שפיגל במכתב שהופץ אתמול (ד') לעובדי הבנק על רקע ההחרפה בסכסוך העבודה בבנק.

עוד כותב שפיגל במכתב שהגיע לידי "גלובס": "עלינו לתת משקל לתקופה בה אנו מצויים, למצב המשק ולשיח הציבורי המתקיים בתחום יחסי העבודה".

"הבנק לא יוכל להמשיך ולהגדיל את הוצאות השכר בחוסר הלימה להכנסות הבנק. מחובתנו לפעול על מנת לצמצם את הפערים. ביצענו מספר מהלכי התייעלות מהותיים ואנו נמצאים בעיצומם של מהלכים נוספים שנועדו לקדם את הבנק. לאור הנתונים הקיימים, נמשיך בתכנית ההתייעלות, כדי לאפשר לבנק לעמוד באתגרים הרבים, תוך שמירה על ביטחונכם התעסוקתי", כתב שפיגל.

ככל הידוע שפיגל רוצה שבשנתיים הקרובות, רוב עובדי הבנק לא יקבלו תוספת שכר, ורק כ-20% מהעובדים בעלי השכר הנמוך יקבלו תוספת. שפיגל הסביר במכתב את הסיבה להקפאת השכר המתוכננת: "קצב גידול ההוצאות עולה על קצב גידול ההכנסות. מחובתנו לפעול לצמצום פערים אלה", כתב שפיגל.

נזכיר כי היום קיים ועד העובדים של דיסקונט אסיפה, אליה הגיעו כמה אלפי עובדים. יו"ר הועד ריקי בכר התבטא בחריפות ואמר בין היתר: "העובדים הארעיים האמיתיים בבנק הזה זו ההנהלה. מצידי שיישקו לי בתחת". בעקבות האסיפה, הושבתו הבוקר סניפי הבנק. עוד אמר בכר: "משפחת ברונפמן, הבעלים של הבנק, מתייחסת אליו כאילו היה הכספומט הפרטי שלה, והיא אינה מתעניינת כלל בנעשה בו".

סכסוך העבודה בין הצדדים מתרחש על רקע ניסיונות לגיבוש הסכם שכר, במסגרתו מבקש כאמור שפיגל להקפיא את מנגנון "הטייס האוטומטי" לרוב עובדי הבנק.