נפתלי בנט: "לקצץ בביטחון; נחמיר את חוק הריכוזיות"

שר הכלכלה בוועדת הכספים: "חוק הריכוזיות לא מספיק אמיץ וחד. אני קורא לקצר את משך הזמן שיינתן להפרדה בין אחזקות ריאליות לפיננסיות" ■ "התקציב הנוכחי הוא בבחינת חסם עורקים של ההוצאות הגדולות"

"הגיע הזמן שמערכת הביטחון תיכנס מתחת לאלונקה של הנטל הכלכלי-חברתי יחד עם כל הציבור בישראל", כך אומר היום (א') שר הכלכלה נפתלי בנט, בדיון על הריכוזיות בוועדת הכספים. דבריו נאמרים על רקע הדיון על תקציב הביטחון לשנת 2014.

לדברי בנט, "התקציב הנוכחי הוא בבחינת חסם עורקים של ההוצאות הגדולות השוטפות, כי היו לנו רק 45 יום להעמיד תקציב. אך יש לטפל בבעיות מבניות והדיון כאן הוא ההתחלה".

בנט קרא להחמיר את חוק הריכוזיות ואמר כי "הריכוזיות היא בעיה קשה; המצב של פירמידה שמשפחה אחת יכולה להחזיק ב-3% מהחברה אך תשלוט בכל החברה - זה מצב לא מוסרי וחוק הריכוזיות במרכיב הפירמידות בא לשים קץ לדבר הזה".

בנט אמר כי אחת הדרכים להחמיר את חוק הריכוזיות היא לקצר את פרק הזמן שבו יידרשו חברות הפירמידה להפריד בין אחזקות ריאליות לפיננסיות.

"החוק לא מספיק אמיץ וחד", אמר בנט. "אני קורא להגביל את המבנה הפירמידלי עוד יותר מהמוצע בחוק ולקצר את משך הזמן שיינתן להפרדה בין אחזקות ריאליות לפיננסיות. המטרה היא מהותית, שהציבור יבין שאנחנו לא רק מקצצים אלא גם מטפלים בבעיות היסוד שרודפות את הכלכלה הישראלית".