בדרך לפיצוץ הבועה? תשואות אג"ח ארה"ב בשיא של חודשיים

על רקע הספקולציות המתגברות כי הפדרל ריזרב יאט את קצב רכישות האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב עולות ל-1.9% - שיא שלא נראה מאז ה-26 במארס

על רקע הספקולציות המתגברות כי הפדרל ריזרב יאט את קצב רכישות האג"ח, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב עולות לשיא של חודשיים.

ניכר כי המשקיעים נוטשים את איגרות החוב של ארה"ב, הנחשבות ל"חוף מבטחים", ומבכרים להשקיע בנכסים מסוכנים יותר במטרה להגדיל את התשואות - וזאת, על רקע הציפייה המתגברת כי הפדרל ריזרב ישנה את מדיניות רכישות האג"ח שלו, ולמעשה יוביל בכך להפסקת הראלי באג"ח האמריקניות.

תשואות האג"ח ל-10 שנים עולות היום בכ-16 נקודות בסיס, לרמה ממוצעת של 1.9%, שיא שלא נראה מאז ה-26 במארס.

ה'פד', נזכיר, נוקט במדיניות מוניטארית מרחיבה מאז משבר 2008, ורכש איגרות חוב בהיקף של יותר מ-2 טריליון דולר. מדי חודש רוכש הבנק המרכזי אג"ח מגובות-משכנתאות בכ-85 מיליארד דולר ושומר את הריבית על רמה אפסית, במטרה לתמרץ את זרימת האשראי בשווקים, לתמוך בצמיחה ובשוק התעסוקה.

"יש ספק לגבי המהלך הבא של ה'פד', ורבים מעריכים כי ההקלה הכמותית תאט", מסביר מייקל מטה, מנהל השקעות ב-ING Investment Management Americas. "המשקיעים לא מתמחרים עוד את המשך ההרחבה במאזני ה'פד', בעוד נתוני התעסוקה החזקים תורמים לסנטימנט החיובי".

בתוך כך, מתגבר החשש כי הבנק המרכזי יפסיק את מדיניות רכישות האג"ח שלו בפתאומיות יחסית, ויוביל למעשה ל"פיצוץ" של בועת מחירי איגרות החוב האמריקניות, אשר מחיריהן עלו בתקופה האחרונה נוכח הרכישות הבלתי-פוסקות של הבנק המרכזי.