נוקיה לומיה 620 - סמארטפון סביר, למעט המחיר

הלומיה 620 הוא בסך הכל סמארטפון טוב עם ווינדוס פון 8, אבל כדי להצדיק את הרכישה שלו, המחיר (1,700 שקל) צריך לרדת בכמה מאות שקלים

השקות מכשירי ווינדוס פון 8 נעשות לאחרונה בשקט יחסי. אחרי שנוקיה השיקה את הדגמים המובילים שלה בסדרת הלומיה, הגיע לישראל גם דגם הביניים לומיה 620.

ממשק: סדרת הלומיה מגיעה עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ווינדוס פון 8. בחודשים האחרונים המערכת הפכה יציבה יותר ואפילו שירות הניווט הפנימי של נוקיה, Here, החל לפעול בישראל (כרגע רק באנגלית). מספר האפליקציות המקומיות הקיימות בחנות של מיקרוסופט מצומצם מאוד, ואפילו גרסה של ווייז אמורה להגיע רק בשבועות הקרובים.

יתרונות ווינדוס פון הם מערכת שמגיבה במהירות, ללא נתוני החומרה המפלצתיים של מכשירי האנדרואיד החדשים, ואפילו גרסת מובייל של וורד ואקסל וממשק אריחים שמספק מידע בזמן המתנה על אפליקציות שונות. מנגד סבלנו מהאטה של עמוד הנעילה בעת פתיחתו.

מייל: אם בעבר נתקלנו בבעיות במענה למייל בשירות ג'ימייל של גוגל, שגרמו למיילים בעברית להישלח בג'יבריש. מתברר שיש פתרון קצת עקום לבעיה הזו, עליה אחראית גוגל ולא מיקרוסופט. באמצעות מחיקת שורת הנושא במייל חוזר, המייל נשלח בצורה תקינה. בשירותי מיילים מסוג אקסציינז', הבאג הזה לא קיים.

חומרה: מסך 3.8 אינץ' ברזולוציה נמוכה יחסית של 480 על 800 פיקסלים, אבל התוצאות הפתיעו לטובה. מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ עם זיכרון של חצי מגה. 8 ג'יגה זיכרון פנימי לאחסון, כולל אופציה להרחבה באמצעות כרטיס.

צילום: 5 מגה פיקסל, מיקוד אוטומטי ופלאש. איכות התמונה בלילה נמוכה מאוד, ביום התוצאות בסך הכל סבירות אבל לא מעבר לזה. נוקיה שילבה אפליקציות פנימיות שלה, שמאפשרות לצלם כמה תמונות ברצף ולבחור את הטובה ביותר. אפליקציית הצילום הפנורמית ידידותית מאוד לשימוש וכך גם אפליקציה לעריכת תמונות לאחר הצילום.

סוללה: 1,300 מילי אמפר - החזיקה לנו עד שעות הערב המאוחרות בשימוש אינטנסיבי.

מחיר: 1,700 שקל דרך היבואן יורוקום תקשורת.

השורה התחתונה: הלומיה 620 הוא בסך הכל סמארטפון טוב, אבל כדי להצדיק את הרכישה שלו המחיר צריך לרדת בכמה מאות שקלים.

ציון: 8.