מגדל מעמידה למכירה את בית הכשרת הישוב

חברת הביטוח מגדל, מעמידה למכירה את בניין הכשרת הישוב הידוע כ"בית המגן" ברחוב שנקר 2 בתל אביב, סמוך לטיילת הרברט סמואל בתל אביב ■ החברה דורשת על הנכס מחיר מינימום של 140 מיליון ש'

חברת הביטוח מגדל, מעמידה למכירה את בניין הכשרת הישוב הידוע כ"בית המגן" ברחוב שנקר 2 בתל אביב, סמוך לטיילת הרברט סמואל בתל אביב. החברה דורשת על הנכס מחיר מינימום של 140 מיליון שקל.

הבניין נמצא בבעלות חברת "פל-בית המגן" הנמצאת בבעלות מלאה של חברת מגדל, וכולל 6,000 מ"ר ו-120 מקומות חניה. הקרקע שייכת למינהל מקרקעי ישראל והסכם החכירה עם המינהל מסתיים בשנת 2035.

בשנות ה-90 מכרה הכשרת הישוב בבעלות עופר נמרודי את הבניין לחברת מגדל, ועד היום היא השוכרת המרכזית בבניין. הבניין מושכר לחברת הכשרת הישוב עד חודש אוגוסט 2014, עם אופציה לחמש שנים נוספות, כלומר עד שנת 2020. בעשור האחרון נהנתה מגדל מתשואה שנתית בגובה של 7%, בגין השכרת הנכס המניב.

בשנת 2008 ניהלה מגדל משא ומתן עם שגרירות דרום אפריקה לרכישת הבניין תמורת 100 מיליון שקל, כאשר בסופו, החליטה שלא למכור את הבניין. גם כעת, מדגישים במגדל, כי ישקלו בכובד ראש אם למכור את הנכס, בהתאם להצעות שיתקבלו בגינו, ולא יקבלו בהכרח את ההצעה הגבוהה ביותר. המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת הנכס הוא ה-18 ביוני, ולהצעה יש לצרף ערבות בנקאית הגבוה 10% מסך ההצעה.