מבני תעשייה מכרה מרכז מסחרי במודיעין ב- 116 מיליון שקל

הנכס נמכר לקרן ריט 1 ולחברת 'מגה אור' ■ מדובר בנכס בשיעור תפוסה של 100% המשקף תשואה של 7.8%

חברת מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן, מממשת נכס במודיעין: זאת לאחר שהחברה מכרה את מרכז ONE במודיעין לקרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, במשותף עם חברת 'מגה אור החזקות', תמורת 116 מיליון שקל. מבנית עשייה צפויה לרשום מהמכירה רווח של 11 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם, רוכשת ריט 1 65% מהמרכז המסחרי בתמורה ל-75.4 מיליון שקל, וחברת 'מגה אור' תחזיק ב-35% הנותרים, כאשר תעמוד לה הזכות, למשך תקופה מסוימת, לרכוש מריט 1 15% מהזכויות במרכז.

מדובר במרכז מסחרי בן שתי קומות בשטח של 11 אלף מ"ר וכולל גם 250 מקומות חניה, הפועל מאז 2007 וממוקם בכניסה לעיר, באיזור התעסוקה והמסחר "עינב". שיעור התפוסה במרכז עומד כיום על 100% ושיעור ה-NOI השנתי הצפוי הינו כ-7.8%. בין השוכרים המרכזיים בנכס ניתן למצוא את יינות ביתן, הום סנטר, טויס אר אס, ביתילי, מגה ספורט צומת ספרים ורשת סופרמרקט גדולה.

שווי הנכס עומד בספרי חברת מבני תעשייה על סך של 105 מיליון שקל. ככל ותושלם העסקה, החברה צפויה לרשום בגין המכירה רווח של 11 מיליון שקל. מתוך סכום התמורה הכולל סך של 58 מיליון שקל ישולמו לבנק לצורך פירעון של הלוואה אשר הייתה מובטחת בנכס, כך שהתזרים הפנוי לחברה (לפני מס) מהמכירה צפוי לעמוד על כ- 58 מיליון שקל.

משה מורג מנכ"ל מבני תעשיה אמר היום: "מדובר בנדבך נוסף ביישום האסטרטגיה שהציבה לעצמה החברה, אשר בבסיסה שימת דגש על חיזוק תזרים המזומנים ושיפור ביחסי כיסוי החוב שלה, זאת, בין השאר ע"י מימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, בד בבד עם המשך השקעה בייזום נכסים מניבים חדשים ".

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1: "מדובר בעסקה התואמת את האסטרטגיה של ריט 1- רכישת נכס מניב באזורי ביקוש. אנו רוכשים את הנכס יחד עם חברת מגה אור המתמחה ביזום וניהול מרכזים מסחריים".

איתמר רגב, מנכ"ל מגה אור: "מגה אור מאמינה בעיר מודיעין. הגידול המתמשך בכמות האוכלוסיה במרחב יחד עם מיעוט הקרקעות הפנויות למסחר, ובצירוף פעולות בינוי ושיפור התמהיל שבכוונתינו לערוך במבנה, הנחו אותנו בבואנו לרכוש הנכס. אנו שמחים להתקשר בשותפות הראשונה שלנו עם ריט 1 ומקווים לעוד כאלו בהמשך".

את ריט 1 ומגה אור ייצגו בעסקה עורכי הדין דני הרינג ואורן ארדמן ממשרד שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות'.