מוסקוביץ': אני רציני בטיפול בכלכלה אך לא אקבל תוכניות צנע

שר האוצר של צרפת התראיין אתמול לרשת CNBC ואמר כי בשום פנים ואופן לא יקבל תוכניות צנע ■ "האזרחים במדינה לא מבינים למה חלק מהמאצים שלנו מכניסות את המדינה למיתון"

שר האוצר של צרפת פייר מוסקוביץ' העניק אתמול בערב ריאיון לרשת CNBC ובו התייחס למצבה הכלכלי של הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו. מוסקוביץ' אמר בריאיון שהוא לוקח את מצבה הכלכלי של מדינתו ברצינות וטען כי הדרך להבראתה אינה באמצעות תוכניות צנע אלא באמצעות תוכניות לעידוד הצמיחה.

"אנחנו נעשה את כל מה שצריך לעשות, מה שאמרנו שנעשה. אנחנו נעשה את הדברים ההכרחיים אבל לא יותר מכך. אני מסכים שיש צורך במספר תיקונים מבניים אבל אני מתנגד לתיקון יתר. אני רוצה להיות רציני אך אני מסרב לקבל תוכניות צנע", אמר מוסקוביץ' במהלך הריאיון.

נזכיר כי צרפת קיבלה לאחרונה ארכה של שנתיים על מנת שתגיע ליחס חוב-תוצר נשקבע על ידי האיחוד האירופי כתנאי להמשך החברות בגוש האירו. היעד שנקבע על ידי האיחוד האירופי עומד על 3% ושר האוצר הצרפתי אמר שהוא ישתמש בארכה על מנת לבצע את הרפורמות הדרושות.

"האזרחים בצרפת לא רוצים מאמצים לא הוגנים לטיפול במצב הכלכלי, והם לא מבינים למה חלק מהמאמצים שלנו מכניסות את המדינה למיתון. הם מתנגדים לזה ולכן אנחנו מנסים למצוא את האיזון הנכון". מוסקוביץ' אמר כי על אירופה "להיאבק" למען הצמיחה בתקופה קשה זו.

מחר צפויים להתפרסם נתוני התמ"ג של צרפת לרבעון הראשון של השנה. על פי ההערכות הנתונים צפויים להגביר את הלחץ על ממשלת צרפת להמשיך עם הרפורמות הדרושות ממנה. ממשלת צרפת נמצאת תחת ביקורת חריפה מצד חלק ממדינות אירופה בטענה כי היא לא מקדמת את הרפורמות בתחום העבודה ומנגד מנסה להטיל מסים חדשים על העשירים.