מיני מבחן דרכים: פורד פיאסטה החדשה - קטנה ומהנה

עם אחיזת כביש מכובדת ועיצוב נאה, פורד פיאסטה לא תגרום לנוסעיה תחושה של קיפוח

פילוח המכירות בשליש הראשון של השנה מצביע כי נמשכת הנטישה ההדרגתית של פלח המשפחתיות. במיוחד בולטת הפריחה המחודשת של מכוניות הסופר-מיני הזולות. הסיבה לכך היא יחס שאותו ניתן לכנות 80-80: מכוניות הסופר-מיני המודרניות עולות בממוצע 80% מהמחיר של משפחתיות "אמיתיות" אבל הן מסוגלות לבצע 80% ויותר מהמטלות של אותן משפחתיות. לדור החדש של המכוניות בפלח הזה יש מנועים חזקים וחסכוניים, תיבות הילוכים מתקדמות, ביצועים נמרצים, עיצובים שובי עין ואפילו ממדים שימושיים, שמתאימים לרוב הלקוחות.

הפורד פיאסטה המחודשת היא דוגמה טובה. עוד לפני תהליך החידוש זו היתה אחת המכוניות היותר נאות ומאוזנות בפלח שלה. החידוש הוסיף לה חרטום עם גריל ענק, שגורם לה להיראות גדולה ויקרה מכפי שהיא באמת. גם תא הנוסעים לא יגרום לנוסעים תחושה של קיפוח. עמדת הפיקוד של הפיאסטה נראית עשירה ומאובזרת היטב עם הגה קטן וספורטיבי, מערכת קול עם פיקוד בעיצוב טלפון סלולרי ושיבוץ של חומרים רכים בתוך מרחבי הפלסטיק הנוקשים.

זו אמנם לא סביבת הנהג העשירה של פורד פוקוס אבל היא לא מרגישה זולה. הגג הגבוה, משטחי הזכוכית הגדולים ותנוחת הישיבה הגבוהה מותירים על היושבים רושם של רכב מרווח וגם מרחב הכתפיים סביר, אבל מרחב הרגליים מאחור מספק רק את המינימום ההכרחי למבוגרים.

המנוע של הדגם העיקרי הוא 1.6 ליטר שמייצר 105 כ"ס. ההספק הזה אינו חורג מהממוצע בפלח אבל בפיאסטה הוא משודך לתיבה כפולת מצמדים בת 6 מהירויות, שמוציאה ממנו את המיטב. התיבה לא מהססת לקחת את המנוע לתחום הסיבובים הגבוה (והרועש) שלו ומאפשרת למכונית לשמור על מומנטום מכובד אפילו בעליות תלולות. על הכביש המהיר היא מרגיעה את המנוע בסיוע הילוך שישי "ארוך" ומעניקה תחושה מעודנת בשיוט למרחקים ארוכים.

לתחושה הזריזה יש גיבוי בדף הנתונים: הגרסה האוטומטית מסוגלת להגיע ל-185 קמ"ש ומאיצה מאפס ל-100 קמ"ש מהר יותר מהפוקוס 1.6 האוטומטית. צריכת הדלק טובה על הנייר (קרוב ל-17 קילומטרים לליטר) וטובה גם בתנאי אמת (כ-14 קילומטרים לליטר).

נקודת החוזק העיקרית של הפיאסטה המחודשת היא התנהגות הכביש: יש לה הגה מאוזן וחד, אחיזת כביש מכובדת בפניות ותגובות זריזות של מכונית, שלא נושאת עליה מאות קילוגרמים של משקל מיותר. בקיצור, חדוות נהיגה שהזכירה לנו את המכוניות הקטנות והמהנות של פעם בתוספת של יציבות כיוונית בוגרת של מכונית "אמיתית" על הכביש המהיר.

בשורה התחתונה, במחיר של 98 אלף שקל לפני מבצעים והנחות לא רשמיות, הפיאסטה המחודשת היא אחת המכוניות הטובות ביותר בפלח הסופר-מיני המקומי שמוצף כיום במכוניות מודרניות וטובות. ובעידן הגזירות היא בהחלט יכולה להיות תחליף ראוי לאחותה הגדולה, שעולה כמעט 20 אלף שקל יותר.