כץ: 'שיחת נזיפה' לבכירים בשגרירות האמריקאית בשל פורד

לדברי השר "פורד נהגה בביריונות" ■ הוא דורש מהאמריקאים להתערב בנושא

שר התחבורה ישראל כץ ממשיך במלחמתו ביצרנית הרכב פורד ושוב עמוד הפייסבוק משמש כבמה הציבורית למאבקו. היום כתב השר בעמוד שלו כי הוא "ממשיך לעדכן באשר לחברת "פורד" ומעלליה".

לדבריו, היום זומנו לפגישה שלושה בכירים בשגרירות האמריקנית למה שכץ מכנה "שיחת נזיפה והתראה מנת להבהיר להם שלא יעלה על הדעת שחברה אמריקנית, במקרה הזה "פורד", מנסה למנוע תחרות ולהגן על ייבוא רכב באופן בלעדי וכי התנהלות זו אינה מקובלת עלינו. היא נוגדת את החלטת הממשלה ואת תפיסת עולמנו הכלכלית שמושתתת על עקרונות אמריקניים שכוללים תחרות ושוויון".

לדברי כץ "פורד" זומנה לשימוע כיוון שניסתה למנוע תחרות והיא אף הודתה כי זו המדיניות שלה. מאז למדנו עוד דברים חדשים על התנהלות החברה - הייבואן המקביל הראשון בישראל, איילון מוטורס, נקרא לפגישה עם סוכן המשנה באירופה עמו הוא חתם על ההסכם ושם הוצע לו פיצוי על סך 1000 יורו כפיצוי על כל רכב שלא ימכור כאן בהנחה".

לדברי כץ "התנהגות זו גובלת בבריונות ואנו לא נאפשר אותה". כץ כותב כי בקרוב יושלם הליך חקיקה בכנסת שייאפשר למנוע את עבודתם של ייבואני רכב שידרסו את התחרות החופשית". לדברי כץ "הבהרנו היום לגורמים האמריקנים והזהרנו אותם - אם הם אינם מעוניינים להתערב כעת כשחברת "פורד" מפרה את עקרונות הממשלה, אל להם לפנות אלינו ולהתערב כשנאסור על "פורד" ייבוא רכבים לישראל."

יצוין כי השר כץ איים בעבר על חברת פורד כי יאסור את שיווק כלי הרכב שלה בישראל אם לא תפאשר ליבואן המקביל הראשון, "איילון מוטורס", שזוכה לתמיכה נרחבת ממשרד התחבורה, לייבא ולשווק בישראל כלי רכב בייבוא מקביל.