בעקבות הקיצוצים: בטר פלייס מפנה משרדיה בבניין של אמות

מנכ"ל אמות בעקבות הדוחות: "הירידה בתפוסה נובעת מפינוי שטחים של בטר פלייס; אנחנו יזמנו את הפינוי כי החברה החלה לבצע שכירויות משנה" ■ בטר פלייס: "החברה פינתה שטחים בהבנה משותפת עם אמות ובתיאום מלא"

מצבה הפיננסי הרעוע של בטר פלייס הגיע למשרדי החברה בראש העין. במהלך שיחת ועידה עם משקיעים שקיים בתחילת השבוע מנכ"ל אמות, אבי מוסלר, בעקבות פרסום הדוחות של חברת הנדל"ן המניב, נאמרו על-ידיו הדברים הבאים: "הירידה (בתפוסה) נובעת מפינוי שטחים של חברת בטר פלייס. למעשה, בטר פלייס לא ביקשה לפנות שטחים, אנחנו יזמנו פינוי שטחים של בטר פלייס, מהסיבה שהיא התחילה לבצע שכירויות משנה".

באמות, שבשליטת אלוני חץ, לא התלהבו כנראה מהמהלך שנקט מיזם הרכב החשמלי של החברה לישראל ועידן עופר, השוכר משרדים במבנה "אמות בפארק אפק", הנמצא בבעלות משותפת של אמות והחברה הפרטית דנישרא.

לבטר פלייס חוזה שכירות לעוד כמה שנים בבניין, ובעקבות מגעים שהתנהלו בין הצדדים להסדרת הנושא, סוכם על פינוי מיידי של חלק מהשטח השכור על-ידי בטר פלייס, וכן על תשלום פיצוי חד-פעמי לבעלי הבניין בתמורה להשתחררות של בטר פלייס מהחוזה לשנים הבאות.

וכך תיאר זאת מוסלר בשיחת הוועידה: "מובן שהחזרת השטחים לוותה בתשלום על-ידי בטר פלייס לשנה וחצי הבאות, של שכר דירה מראש. מיד עם קבלת השטח השכרנו חלק ממנו מחדש, וזה יבוא לידי ביטוי כבר ברבעון השני".

"יחסים מצוינים"

מחברת בטר פלייס נמסר היום בתגובה: "במסגרת תהליך ההתייעלות של בטר פלייס, החברה פינתה שטחים בהבנה משותפת עם אמות ובתיאום מלא בין הצדדים".

אבי מוסלר מסר בתגובה: "העסקה המדוברת באמות פארק אפק נסגרה באווירה הטובה ביותר מול בטר פלייס. מערכת היחסים שלנו מול בטר פלייס מצוינת, הייתה כך תמיד, ותישאר כך".

בטר פלייס סיכמה את 2012 עם הערת "עסק חי" בדוחותיה, ובהפסד ענק של 454 מיליון דולר (1.7 מיליארד שקל). נכון למארס 2013 מעסיקה בטר פלייס כ- 600 עובדים וקבלנים ברחבי העולם (לעומת 900 בשנה החולפת), מתוכם כ-60 קיבלו הודעת פיטורים.

בחטיבה הישראלית צפויים להיות בסוף השנה הנוכחית 200 עובדים, זאת לאחר הפיטורים הצפויים

בעקבות כך החלה החברה בהיערכות מחודשת בשורת הוצאותיה, והיא מקצצת שליש ממצבת כוח האדם. בעקבות גלי הפיטורים הללו לא נזקקה יותר החברה לשטח הגדול שאותו שכרה בראש העין.

אין זו הפעם הראשונה שבה חברות ציבוריות מושפעות מהשלכות מצבה הפיננסי המאתגר של בטר פלייס. חברת המהנדסים ברן הודיעה לפני כחודש כי היא בוחנת את חובו של מיזם הרכב כלפיה - 54 מיליון שקל. מדוחותיה האחרונים של החברה לשנת 2012 עלה, כי חברת המהנדסים הפרישה 30% מהחוב להפסד - 16.5 מיליון שקל.

בסוף 2012 השלימה ברן הקמה ופריסה של עשרות תחנות טעינה עבור בטר פלייס, בעלות של 0.75-1.1 מיליון דולר לתחנה. הסכם בין הצדדים קבע, כי החוב לברן (כאמור 54 מיליון שקל), יועמד לבטר פלייס כהלוואה למשך ארבע שנים.

אמות סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות מדמי שכירות וניהול נדל"ן להשקעה בהיקף של 123 מיליון שקל, עלייה של 3.9% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה צמח הרווח הנקי של אמות ב-7.8%, ל-48.4 מיליון שקל. שיעור התפוסה בנכסים של אמות ירד מ-97.7% בסוף 20212 ל-96.6% ברבעון האחרון, בשל שלושה שוכרים שפינו 6,000 מ"ר. כאמור, אחד מהשוכרים הללו הוא בטר פלייס.