מאות הפגינו בירושלים ות"א; מהומות מחוץ לביתו של יצחק תשובה

(עדכון) - בירושלים התקיימה הפגנה מול מעון ראש הממשלה ■ בתל-אביב צעדו מאות ברחובות העיר ועמדו דקת דומיה לזכרו של משה סילמן ■ מהומות מול ביתו של יצחק תשובה

לאחר ההצלחה של ההפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר בתל-אביב נגד הגזרות החדשות בתקציב המדינה שבה השתתפו כ-10,000 איש, גם הערב התקיימו מספר הפגנות ברחבי הארץ אולם בהיקפים הרבה יותר קטנים. ההפגנות הפעם התרכזו מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד. גם מול ביתו של יצחק תשובה התקיימה הפגנה שבמהלכה התפתחו עימותים עם המשטרה.

ההפגנות הפעם לא מרוכזות בידי ארגון או תנועה מסויימת וכל הפגנות מאורגנת על-ידי קבוצה נפרדת. כמו בשבוע שעבר, התקיימה בתל-אביב צעדה ברחובות העיר במסגרתה קראו מאות משתתפים נגד הגזרות החדשות בתקציב המדינה. במהלך הצעדה עמדו המשתתפים דקת דומייה לזכרו של משה סילמן ז"ל, שהצית את עצמו בשנה שעברה במהלך אחת ההפגנות בעיר.

בירושלים, יצאה בשעה 20:30 תהלוכה מגן הסוס אל עבר מעון ראש הממשלה שם התקיימה העצרת המרכזית תחת הסיסמה "קח מההון - לא מההמון" . המפגינים מחו על הבזבזנות של לשכת ראש הממשלה, והם צעדו כשהם מחזיקים גביעי גלידה.

"אורח החיים הבזבזני והראוותני של ראש הממשלה שנחשף השבוע מבהיר איך הוא יכול להיות חתום על תקציב כל-כך לא צודק", אומרים המארגנים. "נתניהו פשוט התנתק לחלוטין מהאופן שבו חיים אנשים רגילים במדינה. הערב נקרא לו לצאת מהמיטה שרכש בחצי מיליון שקל - ולהסתכל לאזרחי ישראל בעיניים".

בנוסף לשתי ההפגנות הללו, התקיימה הערב גם הפגנה מול ביתו של יצחק תשובה בהובלת ארגון "מגמה ירוקה". המפגינים מוחים נגד האפשרות של ייצוא הגז שהתגלה במאגר "תמר". במהלך ההפגנה התפתחה מהומה בין המפגינים לבין המשטרה, ומספר משתתפים נעצרו.