עובדי ynet הוכו כי "לא סיקרו הפגנה נגד יצחק תשובה"

מספר עובדות הוכו ע"י 5 איש שפרצו למשרדי החברה, ונזקקו לטיפול רפואי - בהן עובדת בהריון ■ הפורצים - פעילים של ארגוני סביבה ירוקים שמחו על חוסר סיקור

קבוצה של 4-5 אנשים חשודים בפריצה בשעות הצהריים (א') למשרדי אתר ynet בתל-אביב כשהם מלווים במצלמה. הפורצים לא הציגו את עצמם ולא הסבירו את האג'נדה שלהם; עובד באתר אמר ל"גלובס" כי הם קשורים למחאה חברתית.

החשודים בפריצה לא הצליחו בתחילה לפתוח את דלתות המשרדים שהיו נעולות עם קוד גישה, אך הם דחפו אישה בהריון שהיתה בדרכה פנימה והצליחו להיכנס.

ל"גלובס" נודע כי הפורצים הם פעילים של ארגוני סביבה "ירוקים", שמחו על חוסר סיקור באתר ynet של ההפגנה אתמול מול ביתו של יצחק תשובה בעניין יצוא הגז. אמש השתתפו מאות מפגינים בהפגנה מול ביתו של תשובה ברמת-פולג. שלושה מהם נעצרו על-ידי המשטרה.

העובדים באתר דרשו מהפורצים שייצאו החוצה, אבל אלה דרשו לראות העורך במיידית. בסופו של דבר הפורצים הסכימו לצאת, אך לא לפני שהיכו שתי עובדות אחרות, ואחת מהן אף קיבלה טיפול רפואי. אחד מהפורצים הוא צלם לשעבר שעבד ב-ynet.

למקום הגיעה ניידת משטרה, והשוטרים הצליחו לתפוס את הפורצים שכבר היו מחוץ למשרדי החברה.

לא מדובר בניסיונות הפריצה הראשונים למשרדי ynet. לפני הבחירות השנה פעילי מפלגת "ארץ חדשה" של אלדד יניב ניסו לפרוץ למשרדי ynet כשהם מלווים במצלמה, וטענו כי האתר וקבוצת "ידיעות אחרונות" כולה לא מסקרים את המפלגה באופן שווה לשאר המפלגות, ממדרים אותה ומתעלמים מקיומה.

מ-ynet לא נמסרה תגובה, ואת תגובת המשטרה לא ניתן היה להשיג.

ממטה המאבק לשמירה על הגז הישראלי נמסר כי פעיליה אינם אחראיים לאירוע זה, והם מגנים אותו. מטה המאבק מורכב מ-10 ארגונים כלכליים, סביבתיים וחברתיים, בהם: מגמה ירוקה, המכון הישראלי לתכנון כלכלי, הפורום הישראלי לאנרגיה, ישראל יקרה לנו, חיים וסביבה, עמותת צלול, שתי"ל, העמותה לכלכלה בת-קיימא, מרכז השל וצדק חברתי-חדר המצב.