ניסיון להדיח הממונה על הרכוש הממשלתי ביו"ש

ראש המינהל האזרחי ביקר את תפקודו המקצועי של יוסי סגל בתחום הקרקעות

יוסי סגל, הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש בשטחי יו"ש, עבר לפני שבועות אחדים שיחת שימוע לקראת הדחתו מהתפקיד, כך נודע ל"גלובס".

סגל, קצין מטה בכיר במינהל האזרחי, הכפוף פיקודית לראש המינהל האזרחי ומקבל יעוץ מקצועי מרשות מקרקעי ישראל, הוא הסמכות העליונה ביו"ש בכל הנוגע לאישור עסקאות נדל"ן ושיווק קרקע, בדיקת כשרות עסקאות נדל"ן, בנייה על אדמות מדינה ואדמות פרטיות בהתנחלויות והוצאת צווי הריסה נגד בנייה בלתי חוקית.

נגד סגל הושמעו תלונות של חוגי המתנחלים על טיפול לקוי ועיכוב בנושא שיווקי קרקע, למשל ביוזמה לפרויקט במחנה גבעון, ומצד שני על יחס נוקשה בתחום עבירות בנייה. סגל, בעדות שמסר לאחרונה בבית המשפט בפרשת מאחז היובל על קרקע פלסטינית, אמר כי "הדרג המדיני קובע את גודל השטח".

לאחרונה קיבל סגל מכתב מראש המינהל האזרחי ביו"ש, תא"ל מוטי אלמוז, ובו ביקורת על תפקודו בטיפול בעסקאות מקרקעין ומדיניות דמי החכירה שנדרשים המתנחלים לשלם. בעקבות המכתב זומן סגל לשיחת שימוע אצל מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, יחד עם אלמוז, ושם נמסר לו על כוונה להעבירו מתפקידו. בפגישה הוצע לסגל לקבל תפקיד אחר ברשות.

המינהל האזרחי התבקש להסביר מהם הפגמים שנמצאו בעבודתו של סגל ומה היו ממצאי בדיקת התלונות נגדו. מהמינהל האזרחי נמסר: "אין בכוונתנו להתייחס לנאמר בשיחות סגורות בין ראש המנהל האזרחי ואנשיו".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "המכתב המדובר לא נכתב ע"י בנצי ליברמן אלא ע"י המינהל האזרחי". סגל סירב להתייחס.