הם מ-ל-כ-ל-כ-י-ם

לומר על פרס שהוא בזבזן נהנתן זה כמו לומר על ביבי "צנוע"

אתם חושבים שהמעשה הכי מכוער של ביבי הוא המיטה הזוגית, או הגלידות, או האיפור, או גזילת הכספים בשביל הדירות והבתים של בני הזוג? אלה בהחלט מעשים מכוערים, מגעילים בקטנוניותם ובאטימותם, אבל גרועים לא פחות, ואולי יותר, התגובות של נתניהו. כדי להלבין את מעשיהם, משחירים שרה וביבי פנים של אחרים, ללא כל הצדקה עניינית או עובדתית.

ביום שישי החולף (17.5.13) פורסמה הכותרת הבאה: "תקציב בית הנשיא זינק לשיא של כ-62 מיליון שקל. לשכת פרס: בגלל שיפוצים ואירוח". איפה פורסמה? ב"ישראל היום", כמובן. אתם מבינים את השטיק? כמעט מילה במילה ציטוט מהביקורות נגד ביבי. לאמור: מה אתם מתנפלים על נתניהו? הוא פזרן? אולי. אבל גם פרס!

ממשיכים לא להבין

כאן הבעיה של משפחת נתניהו. הם לא מבינים. ממשיכים להאמין, או לשכנע את עצמם, שהכל היטפלות. עובדה - בפרס לא נוגעים, למרות שאין הבדל.

לומר על פרס שהוא בזבזן או נהנתן זה כמו לומר על ביבי שהוא צנוע. כפוליטיקאי פרס יכול לעשות, וגם עשה, תרגילים "מלוכלכים", אבל כאדם הוא מסתפק במועט, לא רודף כסף. מרגיז אותי לכתוב את הדברים הללו, כי באמת - מישהו, חוץ מחסיד שוטה של ביבי, יכול לראות איזו שהוא דמיון בין פרס לביבי, בין ביבי לכמעט כל פוליטיקאי אחר? אני בטוח שגם ביבי יודע זאת. אבל במקום לנסות לנקות עצמו, הוא מלכלך אחרים.

הכותרת בביטאון ביבי משיכה גם היום בקו הזה: "הוצאות מעון רה"מ יפחתו ב-30%; תקציב בית הנשיא יקוצץ בשליש". הילכו שניים כה שונים יחדיו בלתי אם "ישראל היום" הועיד אותם?

אדלסון והקבצנים הוולגריים

אני בכל זאת תמה על שלדון אדלסון. נכון, הוא הקים את "ישראל היום" כדי שיהווה משקל נגד לאמצעי התקשורת המבקרים את ביבי. אבל נדמה לי שמיליארדר הקזינו עשה זאת על רקע טעמים פוליטיים של שמאל וימין, לא התנהגות אישית ומשפחתית של ראש הממשלה. אם אדלסון רוצה שעיתונו ייחשב למקצועי, והוא רוצה, עליו להורות לעורכים להגן על העמדות המדיניות של נתניהו (שגם הוא, אדלסון, תומך בהן); אבל כאשר ראש הממשלה ואשתו מתנהגים כזוג קבצנים וולגריים, מתבזים ומבזים את תפקידם ומדינתם - להניח להם להגן על עצמם. או ליפול.

עורכי דין או סטנד-אפיסטים?

שני עורכי דין של ביבי שוגרו אתמול לטלוויזיה כדי "להסביר" שראש הממשלה ורעייתו הם אנשים שחיים בצניעות. כשקוראים את נימוקיהם המדוקלמים של שני האומללים, קשה להחליט אם אלה נאומי הגנה או מופעי סטנד-אפ.