הטיפ היומי: מתחרה של טבע שכדאי לקנות את מניותיה

במריל לינץ' ממליצים על מניית מיילן: "החברה עובדת על שיפור מבנה החוב שלה, והדבר עשוי להוביל לחיסכון שנתי של 50 מיליון דולר במהלך 2014"

חברת התרופות מיילן (סימול: MYL) מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות גנריות ותרופות ממותגות ברחבי העולם. החברה צמחה אורגנית, וגם באמצעות רכישות, כגון רכישת חטיבת הגנריקה של Merck KGaA בשנת 2007, שהגבירה את פעילותה מחוץ לארה"ב. מיילאן נסחרת בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 12 מיליארד דולר.

החברה פרסמה באחרונה את הדוחות שלה לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2013. הרווח הנקי למניה עמד על 62 סנט, בהתאם לתחזיות המוקדמות שלנו ולקונצנזוס האנליסטים. ההכנסות והרווח הגולמי היו נמוכים מהצפוי, אך הירידה בהוצאות התפעוליות פיצתה על כך.

מיילאן השאירה ללא שינוי את התחזית השנתית שלה לשורה התחתונה, והיא צופה רווח נקי למניה בטווח שבין 2.75 דולר ל-2.96 דולר. עם זאת, החברה צופה שההכנסות יגיעו לחלק התחתון של טווח התחזיות שפרסמה בעבר - 7-7.4 מיליארד דולר.

החברה עובדת על שיפור מבנה החוב שלה, והדבר עשוי להוביל לחיסכון שנתי של 50 מיליון דולר במהלך 2014. אנו מכניסים זאת למודל שלנו.

בעקבות הדוחות, אנו מפחיתים מעט את הצפי שלנו למכירות הגנריות בצפון אמריקה ובאזור אסיה-פסיפיק, ומעלים מעט את הצפי בכל הנוגע למכירות התרופות הייחודיות (Specialty).

בעזרת רכישות משמעותיות, מיילאן הפכה את עצמה מחברה גנרית בלבד שעובדת רק בארה"ב, לחברה גלובלית, מגוונת ובעלת אינטגרציה ורטיקלית. אנחנו מעודדים ממספר רבעונים של ביצועים טובים, שהקטינו את הסיכונים שקשורים לחוב הגבוה שנוצר בעקבות הרכישות. אנו מאמינים שהמשך הביצועים, בדגש על שיפור הפעילות מחוץ לארה"ב, לצד פעילות הפיתוח העסקי, עשויים להיות נקודות מפתח בביצועים העתידיים של מניית מיילאן.

אנו צופים רווח נקי למניה בגובה 2.9 דולר ב-2013 (ירידה של סנט אחד לעומת התחזית הקודמת שלנו), ושל 3.57 דולר ב-2014 (עלייה של 5 סנט לעומת התחזיות הקודמת). בהתאם לכך, מחיר היעד שלנו למניה נשאר ברמה של 34 דולר - פרמיה של 8.3% על מחיר השוק. המלצתנו נותרת "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של מריל לינץ'