סוריה מאשרת: ירינו הלילה לעבר כוח צה"ל בישראל

הצבא הסורי נטל אחריות לראשונה על ירי לעבר ישראל שבוצע הלילה ■ לטענתם, כוח צה"ל, סמוך אליו בוצע הירי מנשק קל, חצה את קו הגבול הבינלאומי

בפעם הראשונה בתקופת המתיחות הנוכחית, צבא סוריה מגיב באש ישירה אל עבר כוחות צה"ל בגולן: הטלוויזיה הסורית מדווחת כי הירי אל עבר כוח צה"ל על גדר הגבול ברמת הגולן שהתרחש הלילה, בוצע על ידי הצבא הסורי. זאת לאחר שלטענת הסורים, הסיור הצה"לי שעבר במקום חצה את קו הגבול הבינלאומי.

בהודעת הטלוויזיה הסורית נאמר כי צבא סוריה לוקח אחריות לירי. "כל תוקפנות עתידית של ישראל תיענה בתגובה סורית. טועה מי שחושב שאנחנו חלשים ומנסה אותנו", נאמר בהודעה. תגובה זו מצד סוריה, מגיעה לאחר שהנשיא הסורי בשאר אסד, איים לפני מספר ימים כי תוקפנות נוספת מצד ישראל תיענה בתגובה סורית, בעקבות הפרסומים לפיהם ישראל תקפה בדמשק משלוח של טילי נ"מ שיועדו לחיזבאללה.

במהלך הלילה בוצע ירי מנשק קל מכיוון סוריה אשר פגע בסמוך לכוח צה"ל ששהה סמוך לגבול במרכז רמת הגולן. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים באירוע וכי נגרם נזק קל לרכב בו נסעו החיילים. כוחות צה"ל הגיבו בירי מדויק לעבר מקור הירי, וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. לטענת גורמים בצבא הסורי, הרכב הצבאי בו נסעו החיילים הושמד בעקבות התקיפה. בצה"ל הכחישו את הטענה הזו.

זה הלילה השלישי ברציפות בו נורית אש לעבר כוח צה"ל באזור. בשבוע שעבר נורו פצצות מרגמה מסוריה לאזור החרמון. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. המפלס העליון של אתר החרמון נסגר אז למטיילים מחשש להמשך הירי. ישראל הגישה לכוח האו"ם תלונה.

הרמטכ"ל, בני גנץ, התייחס היום במהלך כנס התקשוב והסייבר הבינלאומי לאיומים האסטרטגיים על ישראל ואמר כי "לא עובר יום שאנחנו לא נמצאים במצב של קבלת החלטות שעלולות להביא להידרדרות כוללת באזור". לדברי גנץ "מה שהיה בארבעים השנים האחרונות והתאפיין באיומים גדולים, רחבים ויציבים מתחלף ביכולות אש לטווח רחוק ובפעילויות טרור ופח"ע וזאת המציאות נכון לעכשיו".