הטיפ היומי: המניה שתרוויח ממהפכת האנרגיה בארה"ב

ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל באילים קרנות נאמנות, ממליץ על מניית האליברטון בארה"ב

Halliburton נסחרת בניו יורק בשווי של כ-42.4 מיליארד דולר. החברה היא אחת הספקיות הגדולות בעולם של שירותי ייעוץ, ניהול וביצוע פרויקטים לחברות האנרגיה. החברה משרתת את חברות האנרגיה לאורך כל מחזור חייהן.

אזור צפון אמריקה אחראי על למעלה ממחצית מהכנסות החברה (56%), אם כי משקלו יורד בהדרגה עם הגדלת הנוכחות הבינלאומית של החברה ברחבי העולם.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית קבעה באחרונה, שארה"ב תהפוך להיות מפיקת הנפט הגדולה ביותר בעולם עד שנת 2020. הסיבה לכך טמונה ברגולציה מקלה, ובעיקר בפיתוח ציוד וטכנולוגיות הפקה ייחודיות. מי שאחראית, בין היתר, על פיתוח טכנולוגיות כאלו, היא האליברטון.

האליברטון פועלת בשתי חטיבות: קידוח והערכה (41% מההכנסות); והפקה ושירותים נלווים (59%). חברות האנרגיה הבינלאומיות לא מעוניינות לרכוש שירותים ומוצרים מכמה ספקים שונים. האליברטון מציעה פתרון כולל וזוכה להערכה מקצועית.

אסטרטגיית הצמיחה לשנים הקרובות מתבססת על בניית תשתית בינלאומית נרחבת, בייחוד באזורים עתירי פוטנציאל גילוי. בנוסף, החברה ממקדת את הפורטפוליו שלה בנישות הצומחות של הענף, הקידוחים המורכבים ומקסום התפוקה.

את 2012 חתמה החברה עם הכנסות שיא של 28.5 מיליארד דולר. ירידת מחירי הגז פגעה בפעילות בצפון אמריקה, והאליברטון נאלצה לעבוד ברווחיות נמוכה. עם זאת, החברה אופטימית יותר בהקשר זה ל-2013. באחרונה העלתה החברה את הדיבידנד הרבעוני ב-39%, כלומר תשואת דיבידנד של 1.23%. השקעות החברה ברכוש קבוע (Capex) ירדו השנה ב-16%, ל-3 מיליארד דולר - מה שיתמוך, להערכתנו, בהגדלת הדיבידנד ורכישה חוזרת של מניות.

להערכתנו, הפעילות הגלובלית אינה מתומחרת כראוי. האליברטון הגדילה בשנים האחרונות את הנוכחות הגלובלית שלה ואת החשיפה לנישות הצומחות והמבוקשות בענף הקידוחים התת-ימיים, הפקה ממקורות לא קונבנציונליים (פצלי סלע ונפט חולות) ואופטימיזציה של התפוקה במאגרים. להערכתנו, היא ממוצבת היטב ליהנות מעליית הביקוש הענפי להתמחויות אלו.

המניה נסחרת במכפיל רווח לשנה הנוכחית של 12.7, בעוד המתחרות העיקריות נסחרות במכפיל 15. זהו דיסקאונט לא מוצדק. אנו מעניקים לחברה מחיר יעד של 52 דולר - פרמיה של כ-14% על מחירה הנוכחי - המתבסס על מכפיל רווח חזוי של 14.5 (המכפיל הממוצע של החברה בחמש השנים האחרונות).

* נכתב ע"י ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל, אילים קרנות נאמנות