סיטי: פשוט תמשיכו לפעול לפי ה"טרייד הטוב בעולם"

צוות האנליסטים של בנק ההשקעות פרסמו ללקוחות מזכר בו הם ממליצים להמשיך ולפתוח פוזיציות כנגד הין היפני ■ "אנו צופים כי הין היפני ימשיך להיחלש לקראת הפגישה של הבנק המרכזי היפני ביום רביעי", נכתב במזכר

צוות האנליסטים של בנק ההשקעות סיטיגרופ, פרסמו לאחרונה מזכר בו הם המליצו ללקוחות הבנק להמשיך ולנקוט בפוזיציית המסחר שמהמרת על המשך היחלשות הין מול הדולר.

המטבע היפני כבר נחלש מול המטבעות המרכזיים בכ-30% בחודשים האחרונים, כאשר לפני כשבוע הוא חצה את רף ה-100 ין לדולר, לראשונה מזה 4.5 שנים. זאת, בעקבות המדיניות המוניטרית האגרסיבית בה נוקט הבנק המרכזי היפני שנחוש להגיע ליעד אינפלציה של 2% ולהחליש את הין במטרה לעודד את היצוא והצמיחה.

משקיעים מפורסמים רבים שהימרו נגד הים היפני גרפו רווחים של מיליוני דולרים. כך למשל, המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס, שפתח פוזיציית שורט עצומה נגד הין היפני בחודש נובמבר וגרף רווח של כמיליארד דולר בתוך כ-4 חודשים. גם המשקיע ג'ון מלודין פתח בתחילת השנה פוזיציה כנגד המטבע היפני והצהיר כי זהו "הטרייד הטוב בעולם".

ולנטיין מרינוב ואוסאמו טקישימה, אנליסטים בבנק ההשקעות סיטיגרופ, מציינים במזכר שפרסמו כי הבנק המרכזי של יפן לא צפוי להאט את קצב רכישות האג"ח עד אשר הכלכלה היפנית תצליח להתרומם מעט מבור הדיפלציה בו היא שרויה. האנליסטים גם שללו את הטענות שנשמעו בימים האחרונים מצידם של מחוקקים יפנים שטענו כי המשך היחלשות הין תוביל לפגיעה בצרכנים היפנים.

"אנו צופים כי הין היפני ימשיך להיחלש לקראת הפגישה של הבנק המרכזי היפני ביום רביעי", נכתב במזכר. "יש לשים לב לדבריו של נגיד הבנק היפני בכל הנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית. אנו סבורים כי הוא ידבוק במדיניות שלו עד להשגת יעד האינפלציה של 2%".