אחרי עונה אחת בלבד בתפקיד: אוסקר עוזב את מכבי ת"א

המאמן הקטאלוני, שזכה עם הצהובים באליפות ראשונה בליגת העל בכדורגל בתום בצורת של 10 שנים, נפרד "מסיבות אישיות"

מועדון הכדורגל של מכבי ת"א הודיע היום (ד') על פרידה מהמאמן, אוסקר גרסיה, בתום עונה אחת בלבד בה עבד בקרית שלום וזכה עם הצהובים באליפות הראשונה שלהם מזה 10 שנים.

בהודעה רשמית של מכבי נמסר, כי ההחלטה של גרסיה נבעה "מסיבות אישיות". המנהל הספורטיבי של מכבי, ג'ורדי קרוייף, הביע הערכה לאוסקר שהוביל את הקבוצה לאליפות המדינה, והבטיח שהמועדון יעשה כמיטב יכולתו על מנת למצוא מחליף ראוי למאמן הקטאלוני בן ה-40, שמכבי היתה קבוצת הבוגרים הראשונה שהדריך בקריירת האימון שלו (לפני כן עבד במחלקת הנוער של ברצלונה).

"היתה לנו עונה מאוד מוצלחת עם אוסקר", אמר קרוייף לאתר הרשמי של מכבי. "ברור לכולנו שיהיה קשה לכל אוהדי מכבי ת"א לשמוע שאוסקר עוזב. לזכות באליפות בעונה הראשונה שלך ובצורה כה משכנעת היא משימה לא פשוטה. כאחד המכיר את אוסקר כ"כ טוב ובמשך זמן כה רב, מעולם לא היה לי ספק שהוא יכול להצליח בהגשמת המטרה. לאוסקר תמיד יהיה חלק בהיסטוריה של מכבי ת"א ואני משוכנע שאוהדי מכבי יביטו על הקדנציה שלו במכבי ברגשות הערכה, ובגאווה על כך שהחל בקריירת האימון המקצוענית שלו בצהוב-כחול. כעת המשימה שלנו היא לאתר את האיש המתאים שיכול להמשיך את מה שאוסקר הביא למועדון".

קרויף הוסיף: "הצוות המקצועי נשאר במועדון בשלב זה, בו אנו ממשיכים בהליך האיתור של מחליף ראוי שיירש קבוצה חזקה של שחקנים שזכו באליפות בעונה החולפת".

"בטוח שמכבי תשתתף בליגת האלופות בעונה הבאה"

גרסיה פרסם באתר הרשמי של המועדון את מכתב העזיבה שלו, שבו כתב: "כתיבת המכתב הזה בעיניים דומעות לא קלה לי, אבל זו הדרך היחידה עבורי לומר לכם את כל מה שיש לי להגיד. עכשיו כשעונת 2012/13 נגמרה, אני יכול לומר שזו היתה אחת החוויות הספורטיביות הטובות ביותר בקריירה שלי. אחרי הזכיה באליפות והבטחת ההשתתפות במוקדמות ליגת האלופות, החלטתי לעזוב את תפקידי כמאמן הקבוצה הטובה ביותר בישראל.

"נסיבות שונות בחיים גוברות על שיקולים מקצועיים ונאלצתי לקבל את ההחלטה הזו בפתאומיות, אני עושה זאת ברגע הנכון עבור המועדון. זה, כנראה, הזמן הטוב ביותר לעזוב מבלי לעכב את ההכנות לעונה הבאה בכל הנוגע לקבלת החלטות לגבי השחקנים וצוות האימון. כרגע איני יודע אם אאמן קבוצה כלשהי בעונה הבאה. אני מבין שההחלטה מפתיעה את כולכם, אז בבקשה הרשו לי להתנצל מראש.

"אני יכול להבטיח לכולכם שכוונתי המקורית היתה לא לעזוב את מכבי, במיוחד לאחר הזכייה בתואר ובניית הקבוצה ממנה יש לי ציפיות גבוהות ביותר בשבועות והחודשים הבאים".

עוד הוסיף גרסיה: "אני בטוח לחלוטין שמכבי ת"א תשתתף בשלב הבתים של ליגת האלופות ותחזיק בתואר האליפות גם בעונה הבאה. אני גאה מאוד על כך שהתחלתי את הפרויקט ומקווה שהקבוצה תמשיך במסלול ההצלחות שלה".