דיווח: גוגל מעוניינת לרכוש את אפליקציית הניווט Waze

על פי חברת בלומברג, ענקית החיפוש גוגל מעוניינת לרכוש את האפליקציה בסכום הנאמד בכמיליארד דולר ■ הדיווח מגיע כשבועיים לאחר שגם הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, הודיעה כי היא מעוניינת לרכוש את האפליקציה בסכום דומה

ענקית החיפוש הגדולה בעולם נגד הרשת החברתית הגדולה בעולם: על פי הדיווחים במספר כלי תקשורת בעולם, גוגל מעוניינת לרכוש את אפליקציית הניווט הישראלית "ווייז", דבר שעלול להביא למלחמת הצעות מחיר מול פייסבוק, שכבר הודיעה על כוונתה לרכוש את "ווייז תמורת מיליארד דולר.

"וווייז" הישראלית, שנקלעה לקרב הענקיות, דורשת עבור רכישתה מיליארד דולר בציפייה כי הצעות הקנייה המרובות יסייעו לה להשיג את תג המחיר שנקבה, כך מדווחת סוכנות "בלומברג".

מהדיווח עולה כי בנוסף לגוגל ופייסבוק, ישנן חברות נוספות הלוטשות עיניים לאפליקציית הניווט המצליחה. כמו כן מתברר כי אף אחד מהצדדים אינו קרוב בשלב זה לסגירת העסקה מול הישראלים, שעדיין שוקלים האם להישאר עצמאיים. על פי בלומברג, אפל, שברשותה אפליקציות מפות וניווט, אינה צפויה להכריז על כוונתה לרכוש את ווייז.

במהלך החודשים האחרונים התפרסמו מספר דיווחים לפיהם פייסבוק, מייקרוסופט ואפל מעוניינות לרכוש את האפליקציה. לפני כשבועיים דווח כי פייסבוק מוכנה לשלם לחברה הישראלית סכום הנע בין 800 מיליון למיליארד דולר תמורת רכישתה. על פי בלומברג לא היה ניתן להשיג את תגובתן של ווייז או גוגל לפרסומים אודות הצעת הקנייה.