דראגי: צריך להמשיך עם יישום הרפורמות ולחתור לאיחוד בנקאי

נשיא הבנק המרכזי האירופי נשא נאום בערב חגיגי שהתקיים במרכז הפיננסי של לונדון ■ בנאום שלו אמר דרגי כי עדיין קיימים אתגרים העומדים בפני הכלכלה האירופאית וקרא למדינות להמשיך ביישום הרפורמות

נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי מאמין כי מצבו הכלכלי של האיחוד האירופי יותר טוב היום משהיה לפני כשנה, וכי הפעילות שנקט הבנק המרכזי הצליחו למנוע "פניקה והתמוטטות כלכלית של האיחוד האירופי. את הדברים אמר דראגי במהלך ארוחת ערב שהתקיימה במרכז הפיננסי של לונדון.

"אנחנו יכולים להגיד בבטחה שהאיחוד הכלכלי והמוניטארי שלנו הרבה יותר יציב ממה שהיה לפני כשנה", אמר דראגי בנאום. "התשובה למשבר הזה לא הייתה פחות אירופה אלא יותר אירופה. הבנק המרכזי, בתור מוסד שנמצא בחזית השילוב, היה לו תפקיד פעיל בטיפול במשבר. האמינות של הבנק המרכזי וההתחייבות שלו למטרות שלשמם הוא הוקם, לא נפגעו גם אצל השווקים וגם בקרב תושבי אירופה".

אולם דראגי חזר על הדברים שהוא אומר מדי חודש במסיבת העיתונאים החודשית שלו שמתקיימת אחרי הודעת הריבית ואמר כי התנאים הכלכליים באירופה עדיין מאתגרים, וכי על מדינות האיחוד להמשיך ביישום תוכניות הצנע ולשאוף לעבר איחוד בנקאי.

"המשבר שאנו מתמודדים איתו היום הינו בעל מספר היבטים, מה שאומר שהמדיניות להתמודדות איתו צריכה להיות בעלת מספר היבטים, וצריכה לכלול מספר מוסדות", אמר דראגי במהלך הנאום שנשא. דראגי גם התייחס לסוגיה לפיה בריטניה צפויה להפסיק את שיתוף הפעולה עם האיחוד האירופי וטען שיש צורך בשיתוף פעולה בין הצדדים ואמר כי "אירופה צריכה השפעה בריטית וגם בריטניה צריכה השפעה אירופאית".