מנכ"ל בטר פלייס: "מהרגעים הקשיים בחיי, יום עצוב"

החברה לישראל דיווחה הבוקר כי היא מפסיקה להשקיע - ומיזם המכונית החשמלית הולך לפירוק ■ המנכ"ל דן כהן בשיחת ועידה: "גם החזון וגם המודל היו נכונים, אבל לא זכינו לרוח גבית מחברות הרכב ומהמדינות בהן פעלנו"

ברקע הדיווח של החברה לישראל מהבוקר (א'), לפיו היא מפסיקה להשקיע במיזם המכונית החשמלית בטר פלייס ולפיכך בטר פלייס הולכת לפירוק, מקיימת בטר פלייס שיחת ועידה.

מנכ"ל בטר פלייס, דן כהן, ציין בתחילת השיחה כי "זה אחד הרגעים הקשים בחיי, יום עצוב לעובדים שלנו, ללקוחות שלנו וללא מעט מהספקים שלנו. אנחנו נאלצנו להגיש בקשה לבית המשפט למנות מפרק זמני לאחר שתמו כל המאמצים לגייס כספים נוספים לחברה.

"הגענו למסקנה שזה מצבנו, ולא נותר להנהלה ברירה אלא להציג את הנתונים לדירקטוריון, והוא נאלץ לקבל את ההחלטה הנוכחית. יש עדיין סכום מסוים של כסף בקופה על מנת למקסם את הפיצוי האפשרי לכל שורת הנושים של החברה, העובדים והלקוחות.

"תחושת הפספוס היא אדירה ותחושת האובדן מורגשת בכל שדרת הניהול. אנחנו עושים הכןל כדי לשמר את הרשת ואת החברה כמיטב יכולתנו, עד להגעת המפרק הזמני".

- מה יהיה על לקוחות החברה?

"אנחנו עושים הכול כדי לשרת את הלקוחות ולתפעל את רשת ההטענה, עד שתתקבל החלטה אחרת על-ידי המפרק. הלקוחות והעובדים נמצאים בראש מעיינינו".

- ייתכן מצב שהמפרק יחליט לקחת את הסוללה ולהשאיר את הלקוח רק עם רכב נטול שימוש?

"הבעלות על הרכב היא שונה אצל כל לקוח, וזה נכון שהסוללה אינה בבעלות הלקוח. זה נושא מהראשונים שהמפרק יצטרך לבחון, וקשה לתת עליו עכשיו תשובה".

עם זאת, בענף הרכב מעריכים כי יימצא פיתרון ללקוחות פרטיים, ייתכן שבשיתוף עם רנו. ברשימת הנושים שצפויים בין השאר לספוג נזקים מהפירוק, נמצאות חברת ההנדסה ברן שהקימה את תחנות ההחלפה עבור בטר פלייס ושלה חייבת החברה עשרות מיליוני שקלים; חברות הליסינג "אלדן" ו"אלבר" שעשויות לספוג נזקים בהיקף של מיליוני שקלים בשל הצורך להחליף ללקוחות ליסינג את כלי הרכב; חברת החשמל הישראלית ושורה של ספקי ציוד בארץ ובחו"ל.

- למה בעצם הפרויקט לא הצליח?

"גם החזון וגם המודל היו נכונים, אבל החברה לאורך השנים עשתה מספר טעויות שגרמו לעיכובים. מצד שני, לא זכינו לרוח גבית מחברות הרכב ומהמדינות בהן פעלנו".

- עידן עופר אמר בשעתו כי גם בקורוס יהיה מנגנון של החלפת סוללות. הופקו לקחים?

"קורוס ממוקדת על יציאה לשוק עם הרכב שהושק בז'נבה, אבל אני לא יכול לדבר בשמם".

- מה סך ההשקעה שירד פה לטימיון?

"סדרי גודל של כ-850 מיליון דולר".

- כמה עובדים יש בחברה ומתי הם יילכו?

"יש לנו כ-350 עובדים בישראל, ואני לא יכול להתייחס לשאלה מה יעלה בגורלם המיידי".