בטר פלייס מתפרקת - ובנה"פ ממליץ על מניית החברה לישראל

האנליסט ירון פרידמן על פירוק בטר פלייס: "מלבד הכותרות השליליות, אין בכך משמעות כלכלית מהותית לחברה לישראל"

החברה לישראל מפרקת את בטר פלייס - ובנק הפועלים ממשיך להמליץ על המניה. האנליסט ירון פרידמן מבנק הפועלים הוציא היום (א') עדכון מיוחד על החברה לישראל בעקבות ההתפתחויות בבטר פלייס, הותיר את ההמלצה למניה על "תשואת יתר" והעלה את מחיר היעד ל-3,760 שקל מ-3,408 שקל (בשל העלייה בשער הדולר). מדובר במחיר הגבוה בכ-68% ממחיר השוק.

"במודל הערכת השווי שלנו לחברה לישראל, אנו מעניקים זה זמן רב שווי אפסי לבטר פלייס", כותב פרידמן בסקירה שהוציא על החברה לישראל. "לפיכך, גם אם תיסגר החברה הבת, מלבד הכותרות השליליות, אין בכך משמעות כלכלית מהותית לחברה לישראל".

בחודש שעבר דיווח "גלובס" כי בטר פלייס זקוקה להזרמה מאסיבית של כחצי מיליארד דולר על מנת להמשיך להתקיים ולהגיע לאיזון רק בעוד 4 שנים. כעת, החברה לישראל ושאר בעלי המניות בבטר פלייס החליטו "לסגור את הברז" ולהפסיק את ההשקעה בחברה. בטר פלייס הפסידה 3 מיליארד שקל מהקמתה ב-2007 וספגה הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים שלה.

"לצד פרסום הפסדי החברה, סבלה בטר פלייס מטלטלה עזה בעקבות שינויים בהנהלתה, ובכלל זה עזיבתו של היזם ואיש המפתח של החברה, שי אגסי", כותב פרידמן. "בעקבות כך, סימני השאלה סביב עתידה של החברה החלו להופיע ביתר שאת, מה שלהערכתנו הביא גם לפגיעה משמעותית במכירות הרכב של החברה, והגביר את הערפל סביב עתידה".

השבוע תפרסם החברה לישראל את הדוחות הכספיים שלה ופרידמן מצפה להתייחסות למצבה של חברת הספנות צים, על רקע הסדר החוב ההולך ונרקם עם נושיה. פרידמן מעריך כי החברה לישראל תידרש להזרים עוד 350 מיליון דולר לצים.

"חרף הקשיים בשתי החברות המוחזקות, בטר פלייס וצים, אנו ממשיכים להמליץ על מניות החברה לישראל ב'תשואת יתר', וזאת בשל הפער הגבוה בין שווי השוק של החברה לבין שווי אחזקותיה המוערך על ידינו, הנובע בעיקר מהאחזקה בכיל ובבז"ן הציבורית, וב-ICPower הפרטית, שהינה חברה רווחית".