אל-על: רו"ח משה ליאון ינהל את המו"מ עם העובדים

(עדכון) - המנכ"ל שקדי: "אני מצפה מנציגות העובדים להיכנס למו"מ באופן מיידי, על מנת לגבש הסכם עבודה חדש שיאפשר את כניסתה של פימי להשקעה בחברה" ■ הפסדי הרבעון מחקו רבע מההון של אל-על

השלכות מבצע "עמוד ענן" ורווח הון חד-פעמי שנרשם ברבעון המקביל אשתקד, הביאו לכך שחברת התעופה אל-על סיימה את הרבעון הראשון של 2013 עם גידול של 38.3% בהפסד הנקי, ל-32.5 מיליון דולר . ההפסד הרבעוני מחק רבע מההון העצמי של החברה, המסתכם ב-109 מיליון דולר. על רקע ההפסד, ירדה היום (ב') מניית אל-על ב-4.3%, והיא נסחרת לפי שווי של 318 מיליון שקל.

אל-על, הנמצאת בשליטת משפחת בורוביץ' ומנוהלת על-ידי אליעזר שקדי, חתמה לאחרונה על הסכם עם קרן פימי, לפיו תשקיע הקרן של ישי דוידי בחברה עד 75 מיליון דולר, בתמורה להקצאה של כ-48% ממניותיה. הסכם זה מותנה בהתקיימות של כמה תנאים מתלים, אשר העיקרי שבהם הוא הגעה להסכם עבודה קיבוצי חדש עם עובדי החברה.

"אני מקווה כי אנשי החברה מודעים לחשיבות ההגעה להסכם קיבוצי חדש שיבטיח את קיומה, צמיחתה והתפתחותה של אל-על", אמר שקדי היום, "אני מצפה מנציגות עובדי אל-על להיכנס למו"מ באופן מיידי, על מנת לגבש הסכם עבודה חדש שיאפשר את כניסתה של פימי להשקעה באל-על ואת התמודדות החברה עם הסכם שמיים פתוחים והתחרות הגוברת".

על מנת לנהל מו"מ ענייני ומקצועי, אשר ינטרל את האמוציות ארוכות השנים שקיימות בין העובדים להנהלת החברה, נשכר רו"ח משה ליאון, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, לייצג את ההנהלה במו"מ. ליאון שימש לאחרונה כנציגו של יצחק תשובה במגעים להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח בדלק נדל"ן.

נתח השוק בנתב"ג ירד בכ-3%

הכנסותיה של אל-על ברבעון הראשון, אשר נחשב לחלש עונתית, נותרו ברמה דומה לזו של הרבעון המקביל, והסתכמו ב-431 מיליון דולר. שיעור התפוסה במטוסי החברה רשם עלייה קלה, והגיע ל-81.7%, אולם נתח השוק של החברה בנתב"ג ירד מ-36.6% ברבעון המקביל, ל-34.7% ברבעון הנוכחי.

את מקומה של לופטהאנזה הגרמנית כחברה הזרה הבולטת בנתב"ג, תפסה חברת טורקיש איירליינס, שרשמה גידול של כ-35% בנתח השוק שלה בנתב"ג לעומת הרבעון המקביל. ברבעון הראשון של השנה 14% מהנוסעים טסו עמה מנתב"ג לאיסטנבול, כאשר רוב הנוסעים השתמשו ב-Hub של החברה להגעה ליעדים אחרים בעולם. נכון להיום, טורקיש איירליינס וחברת פגסוס מבצעות 53 טיסות שבועיות בין תורכיה לישראל. אל-על אינה מפעילה טיסות לתורכיה.

בהוצאות ההפעלה של אל-על חלה עלייה מינורית, אשר נבעה בעיקר מגידול של 7.1 מיליון דולר בהיקף הדלק הסילוני שרכשה החברה. על רקע זה, קטן הרווח הגולמי ב-6.4% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם ב-37.9 מיליון דולר.

בהוצאות התפעול חלה עלייה של כ-15% בהשוואה לרבעון המקביל, והן הסתכמו ב-74.2 מיליון דולר. חלק מהעלייה בהוצאות נובע מגידול של 3.7 מיליון דולר בהוצאות השכר, שנבעו מתיסוף בשער השקל בין הרבעונים ומזחילת השכר, כשמנגד חל קיטון במספר העובדים. בנוסף, ברבעון המקביל נרשמה הכנסה בהיקף של 8.7 מיליון דולר, שנבעה ממכירה של מנועים והשכרתם מחדש, מה שהביא לצמצום ההוצאות התפעוליות ברבעון זה.

הנהלת אל-על דיווחה היום על תחילת פעילות במתכונת של Short Haul ליעדים קרובים באירופה שתצא לפועל בשנת 2014. מהלך זה מגיע כהיערכות לתחרות הצפויה מיישום הסכם "שמיים פתוחים". אל-על תכשיר 4 מטוסים ייעודיים ליעדים קצרים אשר יבודלו מיתר צי החברה, ותפעיל אותם במתכונת הדומה לאלה של טיסות מוזלות (אך לא טיסות שכר).

אל על
 אל על