90 דקות, 2 קבוצות, מלחמה על 170 מיליון אירו

חוזי זכויות השידור המשודרגים של הפרמיירליג הופכים את העלייה לליגה הבכירה באנגליה ליוקרתית הרבה יותר מבעבר - עם כסף גדול שמונח על כף המאזניים

פחות מ-48 שעות לאחר שאירח את גמר ליגת האלופות, אצטדיון וומבלי יתמלא היום (ב', 17:00) שוב בקרוב ל-90 אלף צופים, כשווטפורד וקריסטל פאלאס, שתי קבוצות עם עבר בפרמיירליג, יתמודדו ביניהן במשחק הפלייאוף הישיר על העפלה מחודשת לליגה הבכירה באנגליה (המנצחת תצטרף להאל סיטי וקארדיף, שכבר הבטיחו את עלייתן מהצ'מפיונשיפ).

הפעם מדובר על משחק ששווה כסף גדול. גדול מאד אפילו. זאת בעקבות חוזי זכויות השידור החדשים של הפרמיירליג, שייכנסו לתוקף החל מהעונה הבאה ויבטיחו סכומי עתק לכל המועדונים בליגה.

ב"דיילי מייל" מעריכים את זריקת ההכנסות המאסיבית של המנצחת במשחק היום ב-145 מיליון ליש"ט שיובטחו לה (כמעט 170 מיליון אירו). לדוגמא, קחו את התרחיש הבא, הפסימי ביותר: 63 מיליון ליש"ט מינימום מענק זכויות שידור בעונה הבאה, במידה והמנצחת של היום מסיימת אחרונה ויורדת בחזרה לליגת המשנה; 59 מיליון ליש"ט מענקי ירידה שמובטחים לה בארבע השנים שלאחר הירידה; ועוד כ-23 מיליון ליש"ט ממכירת כרטיסים, מנויים וגיוס ספונסרים לעונה הבאה.

כמובן שהישארות בפרמיירליג מעבר לעונה הבאה, תבטיח סכומים גבוהים אפילו יותר לעולות החדשות. מנג'ר קריסטל פאלאס, איאן הולווי: "רק בגלל גודל הפרס שמונח על השולחן, זה המשחק הכי גדול שיש בכדורגל".

אגב, לשם הפרופורציות: ההכנסות הכוללות של ווטפורד בעונה זו בליגת בליגת המשנה הסתכמו ב-11 מיליון ליש"ט בלבד, ואלו של קריסטל פאלאס ב-15 מיליון ליש"ט.

חוזי זכויות השידור החדשים של הפרמיירליג יטיבו בעונה הבאה, באופן טבעי, גם עם הקבוצות הבכירות. האלופה, על-פי הערכות, תכניס כ-100 מיליון ליש"ט רק ממענקי הזכויות, לעומת 60.8 מיליון ליש"ט בלבד שקיבלה אלופת העונה החולפת, מנצ'סטר יונייטד.

בסך הכל, תכניס הפרמיירליג כ-5.5 מיליארד ליש"ט בעונות 2013/14-2015/16 מזכויות שידור, עלייה של כ-57% ביחס לעונות 2010/11-2012/13.