מגה מתכננת: התחזקות בדיסקאונט והתייעלות ארגונית

בכוונת מגה להשיק תת-רשת פרימיום, להוזיל מחירים במגה בול ובמגה בעיר ולבצע שינוי ארגוני רחב, שיביא להוזלת עלויות השכר ועלול לגרור סכסוך עבודה

רשת מגה יצאה עם תוכנית אסטרטגית חדשה, שבמסגרתה היא מתכוונת לחדד את הפנייה שלה לשוק הדיסקאונט ולבצע שינויים ארגוניים רחבי-היקף - כך נודע ל"גלובס".

התוכנית האסטרטגית הוצגה לפני ימים אחדים לדירקטוריון החברה על-ידי מנכ"ל מגה קמעונאות, מוטי קרן, שנכנס לתפקידו לפני 4 חודשים.

עוד נודע כי סמנכ"ל התפעול, מתניה שוורץ, החליט לסיים את תפקידו על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם קרן. בכיר נוסף בדרגת סמנכ"ל מסיים אף הוא את תפקידו.

במייל ששלח שוורץ לעובדים הוא כותב: "כפי שכבר שמעתם, בחודשים האחרונים החלטתי לעזוב את מגה קמעונאות. זו לא החלטה של רגע אלא החלטה שקיבלתי לפני מספר חודשים, לאחר התלבטות קשה, וזאת לאחר שמספר עקרונות שהצבתי לעצמי לא עלו עם התפיסה האסטרטגית החדשה של החברה".

במקביל הודיע קרן לעובדים על הצטרפותו של אלון שץ לחברה. שץ כיהן כסמנכ"ל המכירות של חברת יוניליוור, בזמן שקרן שימש בה כמנכ"ל.

רשת מגה סובלת מזה כמה שנים מירידה בביצועים ומתקשה להתמודד עם התחרות המתגברת בשוק. בזמן שביצועיה של תת-הרשת בפורמט העירוני "מגה בעיר" טובים, ביצועיה של "מגה בול", פורמט הדיסקאונט, כושלים, והיא סובלת ממכירות נמוכות.

פורמטים נוספים שיש לרשת הם "זול בשפע" - פורמט הפועל במרכזי אוכלוסיה דתיים ובמרכזי אוכלוסייה חלשים; וכן "עדן טבע מרקט" - הפורמט האורגני.

בידול בין הפורמטים

על-פי תוכנית הרשת, היא תרחיב את מספר הפורמטים ותחדד את פעילותה בזירת המחיר. ברשת מבקשים ליצור מרחק בין הפורמטים כך שיהיה להם בידול ברור.

במסגרת זו תפוצל תת-הרשת "מגה בעיר" לשני מותגים, שאחד מהם יהיה מותג פרמיום, והשני יהיה יותר קרוב למותג דיסקאונט.

קרן כבר ביצע בשבועות האחרונים מהלכים ב"מגה בעיר" שאותתו על כוונתו זו, ובכללם מבצעי מחיר בעופות ובבשר, שהצליחו להביא לעלייה בקנייה ברשת.

כמו-כן הוחלט לבחון כל פורמט בנפרד, ובכלל זה לבחון את שינוי שם המותג "מגה בול". ללא קשר לשינוי שם המותג "מגה בול", בכוונת הרשת לגרור את הפורמט עוד יותר לזירת המחיר, במטרה להתחרות מול רמי לוי והרשתות הפרטיות, ובמסגרת זו צפויה הרשת להוזיל את המחירים בתת-רשת הדיסקאונט.

קרן מבקש לבצע במקביל שינוי ארגוני מקיף. תפקיד סמנכ"ל התפעול יבוטל, ואילו התפקידים שמילא סמנכ"ל התפעול יפוצלו.

שוורץ, נציין, שימש כמנהל כל תתי-הרשתות: "מגה בעיר", "מגה בול" ו"זול בשפע" ("עדן טבע מרקט" מנוהלת בנפרד על-ידי גיא פרוביזור).

כעת ימונו שני מנהלים: האחד למותגי הדיסקאונט - "מגה בול" ו"זול בשפע", והשני למותגי הפרימיום - "מגה בעיר" ותת-הרשת החדשה, שתוקם על חלק מסניפי "מגה בעיר". מדובר למעשה במבנה ניהולי קודם שבו פעלה רשת מגה.

בשלב שני הכוונה היא לבצע שינויים ארגוניים שיגררו שינויים בשכר ובמבנה השכר, וזאת במטרה להוזיל עלויות. במסגרת זו ייקבעו מדרגים שונים, וייעשה ניסיון להתאים את העובדים למדרגים, צעד שמשמעותו בין היתר הורדה בשכר ובתנאים.

הנהלת מגה טרם פתחה בדין ודברים עם העובדים, וההערכה היא כי צעד זה יגרור סכסוך עבודה בין הצדדים.

תגובת רשת מגה לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.