ג'וב יוקרתי לגיא לוזון: יאמן בעונה הבאה את סטנדרד ליאז' הבלגית

מאמן הנבחרת הצעירה יצטרף לקבוצת הפאר מיד לאחר משחקי יורו 2013; חתם על חוזה לעונה אחת

הישג גדול לגיא לוזון, מאמן הנבחרת הצעירה בכדורגל, שיוביל אותה החל מהשבוע הבא ביורו 2013 שיתקיים בישראל. לוזון, 37, חתם על חוזה לעונה אחת במועדון הפאר הבלגי סטנדרד ליאז', שישתתף בעונה הבאה בליגה האירופית, אחרי שסיים העונה במקום הרביעי בליגה הבלגית.

היום (ב') כינסה סטנדרד ליאז' מסיבת עיתונאים בשעות הצהריים, בה הודיעה כי המאמן הרומני מירצ'ה רדניץ' לא ימשיך עונה נוספת בתפקידו, ושגיא לוזון יחליפו. לוזון ייכנס לתפקידו מיד לאחר תום היורו.

סטנדרד ליאז' היא אחת מהקבוצות המעוטרות והגדולות בבלגיה. היא זכתה ב-10 אליפויות, האחרונה ב-2009. את העונה החולפת היא סיימה במקום הרביעי, ובעונה הבאה תשתתף בליגה האירופית.

זהו לא הקשר הישראלי הראשון של המועדון: השחקנים רמי גרשון ודודו ביטון, שהושאלו בחודשים האחרונים לסלטיק ולאפואל ניקוסיה (בהתאמה), מחזיקים חוזים בקבוצה. מאור בוזגלו החזיק חוזה בקבוצה העונה, אך הוא סיים אותו והוא צפוי לעזוב את המועדון.

גיא לוזון, אחיינו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, החל את קריירת האימון שלו בקבוצה "המשפחתית" - מכבי פ"ת, שם עמד על הקווים בין השנים 2001 ל-2007. בעונת 2004/05 הוא הוליך את הקבוצה למקום השני בליגת העל, וב-2005/06 הביא אותה עד לשלב הבתים של גביע אופ"א. בקיץ 2007 הצטרף להפועל ת"א, אך פוטר ממנה בתום 10 מחזורים אחרי שהקבוצה הידרדרה למקום האחרון בליגת העל. לאחר מכן חזר לתקופה קצרה למכבי פ"ת. בין 2008 ל-2010 אימן את בני יהודה, עד שבקיץ 2010 מונה לתפקיד מאמן הנבחרת הצעירה.