אולטרה בוק של סמסונג - יקר והביצועים בינוניים

אולטרה בוק 740U של סמסונג מסדרה 7 הוא אח צעיר וזול לסדרה 9 היוקרתית ■ העיצוב יפה מאוד, כולל מסך באיכות מוצלחת עם יכולות מגע ומפרט מוצלח ■ המחיר לא נמוך ונתוני חומרה שונים יפריעו

מכירות הלפטופים יורדות מדי רבעון, ויצרניות המחשבים מנסות לפנות לצרכנים עם דגמים מעוצבים ומשודרגים. אולטרה בוק 740U של סמסונג מסדרה 7 הוא אח צעיר וזול לסדרה 9 היוקרתית.

מידות ועיצוב: משקל המחשב אינו נמוך כלל - 1.65 ק"ג - ועוביו 18.9 מ"מ. המראה כסוף ואלגנטי.

מקלדת ועכבר: המקלדת הנוחה כוללת תאורה אחורית, ומשטח העכבר מספק תוצאות בינוניות.

חומרה: מעבד i5 של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה הרץ, 4 ג'יגה זיכרון מסוג DDR3, כונן קשיח בנפח קטן של 128 ג'יגה בטכנולוגיית SSD המהירה. לטעמנו, סמסונג הייתה צריכה לשלב כונן היברידי, כלומר, כונן SSD למערכת ההפעלה וכונן קשיח רגיל לאחסון הקבצים, מה שהיה מאפשר להגדיל את נפח הזיכרון בצורה משמעותית.

בכניסות ה-USB סמסונג שילבה שתי כניסות מתקן 2.0 ורק אחת מתקן 3.0, המהיר משמעותית מהתקן הקודם. גם כאן, במחיר כזה היינו מצפים שכל הכניסות יהיו מהתקן המהיר. המחשב כולל בלוטות' מתקן 4.0, יציאת HDMI ו-LAN. למרות שהמחשב מגיע עם מפרט חומרה גבוה נתקלנו לעיתים קרובות בתגובה מגומגמת - ולא כאשר ביקשנו להפעיל משחקים, אלא בהפעלת אפליקציה או גלישה בדפדפן.

מסך: ה-740U מגיע עם מסך מגע בגודל 13.3 אינץ' ברזולוציה של 1920 על 1080 פיקסלים, בתקן Full HD, הכולל כאן גם תאורה אחורית חזקה. כמו במסכי הסמארטפונים או הטלוויזיות של סמסונג, איכות התמונה מוצלחת מאוד עם צבעים חיים וחדים.

ממשק: כמו לפטופים אחרים, גם האולטרה בוק הזה מגיע עם מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט, המנצלת את יכולות המגע של המחשב. סמסונג אבזרה את הדגם בהרבה אפליקציות, כמו שירות המסרים המיידים שלה, תוכנות וידיאו ומערכת עדכונים אוטומטית מאוד נוחה ליכולות המחשב.

סמסונג מעמיסה גם תוכנות נוספות כמו שירותי אנטי וירוס וגיבוי של ספקי צד שלישי, שיותר מפריעים ומעמיסים על המחשב, מאשר לייעל אותו. בנוסף, קשה מאוד להיפטר מהם. אנטי וירוס של מיקרוסופט כבר קיים בתוך חלונות ועובד בצורה מוצלחת, אין סיבה להכריח את המשתמש להיחשף לתוכנות פרסומת בגרסת ניסיון לזמן מוגבל.

סוללה: מחזיקה כ-6 שעות עם חיבור WiFi והגדרות ביצועים גבוהות. המחשב מתחמם מאוד.

סאונד: הרמקולים סיפקו איכות סאונד טובה עם באס המורגש היטב. הרמקולים של חברת JBL.

בשורה התחתונה: האולטרה בוק של סמסונג יפה מאוד בעיצובו, כולל מסך באיכות מוצלחת עם יכולות מגע ומפרט מוצלח. המחיר לא נמוך ונתוני חומרה שונים יפריעו לצרכנים שיהיו מוכנים להשקיע את הסכום הזה. התגובה הבעייתית של המחשב הפריעה לנו, וכדאי לשקול את זה.

מחיר: 5,900 שקל.

ציון: 7.