שוק הדיור בארה"ב מתחמם: שיא של 7 שנים בעליית המחירים

מדד קייס-שילר, הסוקר את מחירי הבתים ב-20 מדינות מרכזיות בארה"ב, מציג עלייה שנתית של 10.9% במחירים - שיא של נראה מאז אפריל 2006

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם היום מדד קייס-שילר הסוקר את מחירי הבתים ב-20 מדינות מרכזיות בארה"ב, אשר הצביע על עלייה במחירי הדיור במדינה בחודש מארס - תוך שהוא מציג את קצב הגידול השנתי הגבוה ביותר במחירים, מזה 7 שנים.

מדד קייס-שילר עלה בכ-1.4% בהשוואה לחודש פברואר, העלייה החודשית הגבוהה ביותר מאז יולי 2012. בשיעור שנתי, עלו מחירי הדיור בארה"ב בכ-10.9%, העלייה השנתית הגבוהה ביותר מאז אפריל 2006. כל 20 המדינות בסקר המדובר, הציגו עלייה מקומית במחירים.

למרות ההתחממות בשוק הדיור האמריקני, המחירים עדיין נמוכים בכ-28% מהשיא אליו הגיעו בשלהי 2006, בעוד ההיצע הנמוך והריבית האפסית, צפויה להמשיך ולתמוך בעליית המחירים.

מדד אמון הצרכנים לחודש מאי פורסם שעה לאחר מכן, כשהצביע על אומדן של 76.2 נקודות בחודש מאי - שיא של 5 שנים, וזאת לעומת אומדן של 69 נקודות בחודש אפריל. בשוק ציפו כי המדד יעלה לכ-72.3 נקודות.

שלומי ברנובסקי, מנכ"ל SB Capital המבצעת ניהול השקעות בנדל"ן פרטי בארה"ב אמר כי "אנחנו רואים לחץ על השוק ועליית מחירים. בשנה האחרונה חווינו עלייה מחירים של 30% בשוק המוסדי של בתים מפשיטת רגל. אנו מעריכים כי שוק הנדל"ן האמריקני נמצא לפני זינוק במחירים. באזורים העיקריים בהם פועלת החברה, אנו רואים כי נרשמה עלייה של כ-10% במחירי השכירויות. נראה כי חלון ההזדמנות להשקעה בשוק הנדל"ן האמריקני צפוי להיסגר בקרוב".

ברנובסקי הוסיף כי "מאז 2008 חווינו עלייה מצטברת עד היום של כ-45% במחיר הבתים בשוק הסיטונאי. עקב הלחץ הגובר מצד משקיעי חוץ וגופים מוסדיים אמריקניים אנו צופים את המשך הזינוק במחירי הבתים. הרמה הנוחה של הדולר ביחס למטבע המקומי, מאפשרת לישראלים להרוויח בעתיד הן מעלייה צפויה במטבע האמריקני והן מעלייה בשוק הנדל"ן האמריקני".